مدیرکل بحران سازمان راهداری اظهار داشت: خوشبختانه در این چند روز اخیر وضعیت بحرانی برای مسافران در راه مانده ایجاد نشد هر چند علی‌رغم توصیه‌های مداوم درباره اجتناب از سفر در محورهایی که با شرایط جوی ناپایداری مواجه هستند اما مسافرانی در این مسیرها در شرایط برف و کولاک در راه ماندند اما وضعیت بحرانی نداشتند

آخرین وضعیت راه‌های کشور / هیچ مسافر در راه مانده‌ای وضعیت بحرانی نداشت
کلانشهر:غلام‌عباس بهرامی‌نیا درباره وضعیت راه‌های کشور با توجه به شرایط جوی چند روز گذشته اظهار داشت: در حال حاضر به غیر از محور چهارزبر آباد غرب استان سیستان و بلوچستان مابقی محورها باز هستند، همچنین محور قدیم خرم آباد - پل دختر شرایط ناایمنی دارد و آزادراه پل‌زال مسیر جایگزین این محور است. 

وی با تاکید بر اینکه تمام محورهای شریانی، اصلی و فرعی کشور باز هستند، گفت: خوشبختانه در این چند روز اخیر وضعیت بحرانی برای مسافران در راه مانده ایجاد نشد هر چند علی‌رغم توصیه‌های مداوم درباره اجتناب از سفر در محورهایی که با شرایط جوی ناپایداری مواجه هستند اما مسافرانی در این مسیرها در شرایط برف و کولاک در راه ماندند اما وضعیت بحرانی نداشتند و در پایگاه ‌های راهداری به این افراد خدمات رسانی انجام و اسکان موقت داده شد.

مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: دلیل اینکه وارد شرایط بحرانی نشدیم این بود که پیش از کولاک برخی از مسیرها و محورها را اعلام انسداد کردیم. در برخی مسیرهای خراسان رضوی زودتر از بارش برف و وقوع کولاک برای مسیرهایی اعلام انسداد کردیم چراکه نگران وضعیت تردد خودروها و مسافران در شرایط بعد از بارش برف و وقوع کولاک بودیم. در حال حاضر تمام راه‌های اصلی و فرعی استان خراسان رضوی باز است و با وضعیت بحرانی در این منطقه مواجه نیستیم. 

بهرامی‌نیا درباره وضعیت راه‌های روستایی در سطح کشور ادامه داد: در حال حاضر آمار دقیقی از انسداد راه‌های روستایی نداریم چراکه راه‌های روستایی به طور مداوم در حال بازگشایی هستند و از سوی دیگر با بارش برف و با تغییر شرایط جوی راه دیگر روستایی بسته می‌شود اما در حال حاضر هیچ روستایی از لحاظ انسداد راه در شرایط بحرانی قرار ندارد. 

وی با بیان اینکه از فردا هم سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود و استان‌های تهران، مرکزی و همدان درگیر آن خواهند بود، گفت: برای تمام راه‌های انسداد شده مسیر جایگزین تعریف شده است و محور جایگزین دارند و راه‌های روستایی هم حداکثر ظرف ۴٨ ساعت باز می‌شوند مگر اینکه کولاک در حدی باشد که دید برای برف روبی و عملیات راهداری نداشته باشیم.