هزینه طرح های مختلف در سال آینده چقدر است؟


۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۱۲:۰۵ | کد خبر: ۳۰۴۱۳ چاپ

دولت در سال آینده ۱۷۹۴ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان اعتبارات و هزینه‌های عمرانی در نظر گرفته است که بیشترین اعتبار برآورد شده به طرح‌های حوزه حمل‌ و نقل با بیش از ۶۱۷ هزار میلیارد تومان اختصاص دارد.

هزینه  طرح های مختلف در سال آینده چقدر است؟
کلانشهر: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، هفته گذشته (۲۱ دی ماه) از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد.

یکی از بخش‌های اصلی این لایحه طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان طرح‌ها و پروژه‌هایی است که دولت قصد سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها دارد.

پیوست شماره یک لایحه بودجه سال آینده به اعتبارات دولت در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برمی‌گردد که ۱۷۹۴ هزار و ۴۲۱ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان در بخش‌های مختلف برآورد شده است.

بیشترین اعتبارات به فصل حمل و نقل با بیش از ۶۱۷ هزار میلیارد تومان اختصاص دارد که در حوزه‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی تقسیم بندی شده است.

پس از آن بالغ بر ۲۸۶ هزار تومان اعتبار برای فصل منابع آب، بیش از ۱۸۹ هزار میلیارد تومان برای فصل آب و فاضلاب، حدود ۱۲۵ هزار میلیارد تومان برای فصل توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری، بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان برای فصل درمان و بالغ بر ۱۰۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای فصل انرژی پیش‌بینی شده است.

باقیمانده این اعتبار در حوزه‌های دیگر از جمله آموزش عالی، کشاورزی، ارتباطات، فرهنگ و هنر، ورزش و تفریحات، آموزش و پرورش، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، پژوهش‌های پایه‌ای و توسعه‌ای، رسانه، محیط زیست، گردشگری، دین و مذهب و غیره سرمایه‌گذاری خواهد شد.

نظر شما:

security code