نتایج تحقیقات پزشکی نشان داده است که اخیرا یک زن پنجاه ساله بر اثر یک مانیکور ساده به سرطان مبتلا شده است.

مانیکور ناخن ممکن است باعث سرطان پوست در زنان شود
کلانشهر:گزارش‌ها نشان می‌دهد که این زن در نوامبر سال ۲۰۲۱ مانیکور انجام داده است و چند ماه بعد به سرطان مبتلا شده است. او توضیح می دهد که به یک سالن ناشناس مراجعه کرده و مانیکور را انجام داده و این موضوع با درد شدید همراه بوده است. او همچنین به یاد می آورد که نوعی تاول روی دستش به وجود آمده که پس از آن بهبود نمی یابد.

این زن در ادامه می گوید؛ معتقد است که تکنسین ممکن است قبل از او از همان مجموعه ابزارها برای مشتری دیگری استفاده کرده باشد. او در ادامه گفت:چیزی شبیه زگیل روی دستم به وجود آمد که دردناک بود.

به گفته این زن، وقتی به خانه برگشت، روی زخمش پماد آنتی بیوتیک زد. اما وقتی اوضاع بدتر شد، او به سالن بازگشت تا مدیریت را از اشتباه کارمند خود مطلع کند. در کمال تعجب، او متوجه می‌شود که تکنسین ناخن قبلاً به دلیل چندین شکایت از مشتریان دیگر اخراج شده است.

در ادامه انگشت او پس از سه ماه به درستی بهبود نمی‌یابد و از پزشکی کمک می‌گیرد که او را برای بیوپسی به متخصص پوست معرفی می‌کند. بلافاصله پس از مراجعه به متخصص پوست، آزمایش ها اوضاع بدی را نشان می دهند.

هنگامی که گارسیا برای معالجه به دکتر تئو سلیمانی (Teo Soleymani)، متخصص دانشگاه کالیفرنیا فرستاده شد، به او اطلاع دادند که سرطان سلول سنگفرشی دارد که احتمالاً توسط مانیکور او ایجاد شده است. به گفته دکتر سلیمانی، کارسینوم سلول سنگفرشی نوعی سرطان پوست است که در سلول های سنگفرشی لایه های میانی و بیرونی پوست ایجاد می شود. او می افزاید: اگرچه این وضعیت تهدید کننده زندگی نیست، اما ممکن است تهاجمی باشد.

دکتر سلیمانی گفت : او فقط تعداد انگشت شماری از موارد ابتلا به سرطان ناشی از مانیکور را دیده است. او گفت: به ندرت می ‌بینیم که سرطان سلول سنگفرشی پرخطر ناشی از مانیکور باشد، اما من تا به حال تعدادی از این بیماران را دیده ام.

دکتر سلیمانی تاکید کرد: خوشبختانه این بیمار توانسته زودتر به پزشک مراجعه کند وگرنه ممکن بود انگشت آسیب دیده اش قطع شود.

این متخصص گفت:اصرار او، نه تنها توانست نتیجه خوبی داشته باشد، بلکه احتمالاً خود را از قطع انگشتش نجات داد.

گارسیا یک عمل جراحی انجام داد که به پزشکانش اجازه داد تا تمام سرطان را بدون برداشتن بیش از حد پوست از بین ببرند. دکتر سلیمانی گفت که این عمل و بیماری میزان درمان بالایی دارد.

پزشکان توصیه می کنند،زنان باید در مراجعه به سالن های زیبایی و مانیکور مراقب مسائل بهداشتی باشند و در صورت بروز هر گونه عارضه ای سریعا به پزشک مراجعه کنند.

نظر شما:

security code