نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با معاون وزیر بهداشت در رشت با اشاره به عقب‌ماندگی‌های گیلان از حیث زیرساخت‌های بیمارستانی گفت:بخش‌های بیمارستانی مانند سایت لاکان نیز سال‌ها پیش آغاز شده بود اما بیش از ۲۳ سال اسکلت ساختمان زیر باران بود لذا این وضعیت بیمارستانی برازنده و شایسته مردم این استان نیست.

وضعیت بیمارستان‌های گیلان شایسته مردم نیست/مردم گیلان فکر می‌کنند برای حل مشکل‌شان حتما باید به بیمارستان خصوصی مراجعه کنند
کلانشهر: آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز، ۲۷ دی ماه در دیدار با معاون وزیر بهداشت در رشت، با اشاره به قدمت بیمارستان‌های استان گیلان اظهار کرد: گیلان از حیث زیرساخت‌های بیمارستانی مورد بی‌مهری قرار گرفته و یکی از عمده‌ترین عوامل وضعیت فعلی بیمارستان‌های استان نیز زد و بندهای سیاسی میان برخی سیاست‌مداران بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه دو عرصه محیط زیست و بیمارستان‌ها که با سلامت مردم ارتباط دارند، در این استان بسیار آسیب دیده است، تصریح کرد: بعضی بخش‌های بیمارستانی مانند سایت لاکان نیز سال‌ها پیش آغاز شده بود اما بیش از ۲۳ سال اسکلت ساختمان زیر باران بود لذا این وضعیت بیمارستانی برازنده و شایسته مردم این استان نیست.

وی به مشکلات زیست‌محیطی استان اشاره و بیان کرد: در کنار مشکلات بیمارستانی، تالاب انزلی به عنوان یکی از تالاب‌های معروف کشور در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و شیرابه‌های آلوده دو رودخانه رشت هم وارد این تالاب می‌شود و باعث افزایش آلودگی تالاب در سال‌های گذشته شد.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: به لحاظ عوامل زیست محیطی، بعضی بیماری‌ها در این استان شیوع زیادی پیدا می‌کند که بخشی ناشی از سوء تغدیه و بخش دیگر مربوط به عدم آگاهی‌ها و دانش لازم نسبت به تغذیه است که جزو دیگر معضلات استان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به معضلات و آلودگی‌های دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت و ورود شیرابه‌های پسماند به این رودخانه و تالاب انزلی تصریح کرد: متاسفانه بخشی از فاضلاب‌های بیمارستانی و شهرک‌های صنعتی هم به رودخانه‌ها منتهی می‌شود.

وی به ازدیاد برخی بیمارستان‌های خصوصی در استان اشاره و بیان کرد: مخالف بیمارستان خصوصی نیستیم اما به دلیل عدم توجه برخی دولتمردان و مسئولان اجرایی در طول چهل سال گذشته شاهد ازدیاد بیمارستان‌های خصوصی در استان بوده‌ایم تا جایی که مردم فکر می‌کنند برای حل مشکل‌شان حتما باید به بیمارستان خصوصی مراجعه کنند و این شایسته نظام سلامت ما نیست.

آیت الله فلاحتی با اشاره به رسالت مهم دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت جامعه خاطرنشان کرد: در این راستا، تجهیز بیمارستان‌ها و وجود نیروها و کادر مجرب و وجود زیرساخت‌های بیمارستانی همواره در کاهش آلام حوزه سلامت و درمان، موثر و حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان خواستار توجه بیشتر به بخش‌های بیمارستانی گیلان شد و افزود: توجهات به بخش بهداشت و درمان بر اساس نظام عدالت اجرا شود.