ابوالمعالی وکیل دادگستری خبر داد:

پایان دوره ی حبس مهدی هاشمی رفسنجانی؛ او دقایقی قبل از زندان آزاد شد


۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۲۳:۰۱ | کد خبر: ۳۰۵۴۹ چاپ

 مهدی هاشمی بهرمانی که از تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ برای اجرای حکم ۱۰ سال حبس در زندان اوین بود، امروز آزاد شد

پایان دوره ی حبس مهدی هاشمی رفسنجانی؛ او دقایقی قبل از زندان آزاد شد
کلانشهر : سید وحید ابوالمعالی وکیل مهدی هاشمی اظهار داشت: مهدی هاشمی بهرمانی فرزند هاشمی رفسنجانی که از تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ برای اجرای حکم ۱۰ سال حبس در زندان اوین بود، امروز آزاد شد. وی افزود: آزادی مشروط مهدی هاشمی در شرایطی اجرا می شود که ۳ سال از امکان صدور حکم آزادی مشروط او و بیش از ۷ سال از آغاز حبس او گذشته است.
 ابوالمعالی در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: مهدی هاشمی بهرمانی که از تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ برای اجرای حکم ۱۰ سال حبس در زندان اوین بود، امروز آزاد شد.

وی افزود: آزادی مشروط مهدی هاشمی در شرایطی اجرا می شود که ۳ سال از امکان صدور حکم آزادی مشروط او و بیش از ۷ سال از آغاز حبس او گذشته است.

ابوالمعالی خاطرنشان کرد: فایزه هاشمی خواهر مهدی هاشمی نیز همچنان در بند نسوان زندان اوین در بازداشت به سر برده و منتظر صدور حکم دادگاه است.

گفتنی است مهدی هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ خورشیدی به جرم‌های اختلاس، ارتشاء و مباحث امنیتی به ۱۰ سال زندان محکوم شد. 

 در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی رفسنجانی برگزار شد، اما قاضی سراج پرونده را با توجه به ایرادات سنگین به بازپرس ارجاع داد و روند رسیدگی تا مدتی متوقف شد.

به گفته وکیل مهدی هاشمی آن‌ها نخستین متقاضی علنی بودن دادگاه بودند. همچنین وکیل هاشمی از سعی در تحت فشار قرار دادن قاضی در جریان برگزاری دادگاه گفت.

به موجب حکم دادگاه مهدی هاشمی بابت اختلاس و جعل به ۱۰ سال حبس و رد مال به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و جزای نقدی معادل دو برابر آن، به دلیل ارتشا به ۱۰ سال حبس، رد مال به مبلغ ۵میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، همچنین به دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۵۰ ضربه شلاق و به دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق قانون مجازات اسلامی به ۵ سال حبس محکوم شد. براساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، وی طولانی‌ترین حکم یعنی صرفاً ۱۰ سال از مجموع ۲۵ سال محکومیت خود را تحمل خواهد کرد.بر اساس گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس، رفسنجانی از کلیه اتهامات وارده در پرونده رشوه‌دهی استات‌اویل در ایران مبری شناخته شده بود.

نظر شما:

security code