استاندار گیلان:

مدارس در گیلان خیلی زود فرسوده می شوند


۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - ۱۸:۵۲ | کد خبر: ۳۰۶۳۵ چاپ

استاندار گیلان، با اشاره به پیشگامی خیرین مدرسه‌ساز در استان گیلان، افزود: مدارس در گیلان به دلیل شرایط اقلیمی خیلی زود فرسوده می‌شوند و نیاز به تعمیر و بازسازی و نوسازی دارند.

مدارس در گیلان خیلی زود فرسوده می شوند
کلانشهر: اسدالله عباسی پنجشنبه، ۲۹ دی ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن غدیر استانداری برگزار شد، توجه به نظام تعلیم و تربیت را سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد:در کنار توجه به سخت افزارهای آموزشی همچون تجهیز و نوسازی مدارس باید به نرم افزارهای تعلیم و تربیت در حوزه تولید محتوای کتب درسی و تربیت معلم و آموزش معلمان نخبه تاکید کنیم.

وی با اشاره به پیشگامی خیرین مدرسه‌ساز در استان گیلان، افزود:مدارس در گیلان به دلیل شرایط اقلیمی خیلی زود فرسوده می‌شوند و نیاز به تعمیر و بازسازی و نوسازی دارند.

استاندار گیلان همچنین خواستار افزایش سهم اداره کل آموزش و پرورش در کارگروه های اجتماعی استان شد و بیان کرد:در بخش جمعیت نیازمند نقش آفرینی آموزش و پرورش هستیم؛در این راستا همه پژوهش‌سراها و پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و دانشگاه های فرهنگیان باید پای کار بیایند.

پرویز محمدنژاد، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز، مهاجرت دانش آموزان از روستاها به شهرها را پدیده‌ای خطرناک دانست و اظهار کرد: در روستاها نوسازترین مدارس و بهترین معلمان و شاداب ترین محیط ها را داریم.

وی با بیان اینکه تا ۴۰ سال دیگر روستاها خالی از دانش آموز خواهد شد، گفت: باید منابع در اختیار استان را مدیریت کنیم.

غلامرضا مرحبا، نماینده آستارا در مجلس نیز، با بیان اینکه نوجوانان ما در حال پوست اندازی و بازیابی هویت جدید هستند،اضافه کرد:باید تولید محتوای لازم را برای این هویت سازی داشته باشیم.

وی خواستار عجین شدن نسل جوان و نوجوان با هویت ملی و احترام به پرچم و مسئولیت اجتماعی شد و بیان کرد: باید نسلی میهن دوست و مسئولیت پذیر و پایبند به ارزش های فرهنگی داشته باشیم.

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code