فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم رفع کمبود سامانکده ها و ساماندهی متکدیان در سطح شهر رشت


۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: ۳۰۷۲۲ چاپ

فرماندار رشت گفت: رفع کمبود سامانکده ها و ساماندهی متکدیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی، از جمله مقدمات ضروری در کاهش آسیب‌ها و رفع آلودگی از چهره شهر رشت است.

لزوم رفع کمبود سامانکده ها و ساماندهی متکدیان در سطح شهر رشت
کلانشهر: حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کمیته ساماندهی متکدیان شهرستان رشت ایجاد هماهنگی‌های لازم در اقدامات دستگاه‌های مرتبط را پیش شرط موفقیت در برنامه‌های ساماندهی متکدیان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی و عمده معضلات ناشی از حضور سازماندهی شده متکدیان حرفه‌ای و غیربومی دانست.

وی با اشاره به بروز مشکلات متعدد نظیر القای حس ناامنی‌های بهداشتی، امنیتی و اقتصادی و ارائه منظر نامناسب از شهر گردشگر پذیری مانند رشت در نتیجه حضور و پرسه آزادانه متکدیان گفت: رفع کمبودهای سامانکده ها و ساماندهی متکدیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی، از جمله مقدمات ضروری در کاهش آسیب‌ها و رفع آلودگی دیداری از چهره شهر است.

فرماندار رشت با ذکر اقدامات خوب انجام شده در خصوص افزایش ظرفیت سامانکده و انتقال آن به خارج از بافت مسکونی فشرده شهری، ادامه داد: بخش بزرگی از متکدیان هر روزه سطح شهر، افراد حرفه‌ای و غیربومی هستند.

وی افزود: این افراد سازماندهی شده و با سوءاستفاده از مهربانی و دلسوزی همشهریان، بهره کشی از کودکان و توسل به شیوه‌های غیر اخلاقی ترحم برانگیز، در پی کسب درآمد آسان و قابل توجه بوده و در واقع به پدیده نازیبای تکدی گری به عنوان شغل نگاه می‌کنند.

امام پناهی با تأکید لزوم تفکیک متکدیان حرفه‌ای از آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: در میان نیازمندان واقعی حمایت، با سالمندان، معلولین جسمی، ناتوانان ذهنی و افراد دارای اختلالات روانی مواجه ایم که نیازمند همکاری دستگاه‌ها برای شناسایی، جمع آوری و تعیین تکلیف آنها هستند.

فرماندار رشت تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد تا در هماهنگی با واحدهای تولیدی و صنعتی، نسبت به معرفی و بکارگیری افراد آسیب دیده واقعی و واجد شرایط اقدامات لازم صورت پذیرد.

امام پناهی با اشاره به اینکه جمع قابل توجهی از متکدیان سطح شهر دارای اعتیاد هستند، اظهار داشت: این افراد ابتدا به مراکز ۱۶ برای ترک اعتیاد و سالم‌سازی ارجاع و سپس به مراکز نگهداری معرفی خواهند شد.

وی بازگرداندن این افراد به کانون خانواده و پذیرش دوباره آنها در اجتماع را اولویت نخست متولیان امر ذکر کرد.

نظر شما:

security code