رئیس اتاق بازرگانی گیلان :

گیلان استان نقش آفرین در تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیاست


۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۴:۱۵ | کد خبر: ۳۰۷۲۶ چاپ

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به امضای موافق نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا فی‌مابین رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و وزیر بازرگانی اتحادیه اوراسیا، افزود: این امر تجارت ایران را در مسیر رشد و رونق قرار می دهد وگیلان استانی نقش آفرین در تجارت با اوراسیا خواهد بود.

گیلان استان نقش آفرین در تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیاست
کلانشهر:هادی تیزهوش تابان  گفت: این استان ظرفیتی بی‌نظیر در تجارت و اقتصاد کشور دارد و با قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال-جنوب و نقش لجستیکی و ژئوپلتیکی این کریدور، راه اندازی راه آهن رشت - آستارا بطور ویژه مورد تاکید قرار گرفته است بطوریکه خط آهن رشت- کاسپین (در منطقه آزاد انزلی) در سال آتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در ادامه از سفر قریب الوقوع رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آستراخان روسیه به گیلان به منظور آشنایی با توانمندی‌های اقتصادی ، دیدار با مقامات استان و حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اوراسیا در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: سفر "استانیسلاو سینچنکو" رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آستراخان نخستین سفر وی به ایران و گیلان است که در صدر هیاتی متشکل از تعدادی بازرگان و فعال اقتصادی آستراخان که در زمینه‌های لجستیک، حمل و نقل، انبارداری، مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی ، محصولات الکتریکی ، شوینده‌ها و مواد بهداشتی ،چوب و مصالح ساختمانی ، تجهیزات فنی فعالیت دارند به مدت سه روز میهمان گیلان خواهند بود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک‌ ایران و روسیه برنامه های این هیات هشت نفره از فعالان اقتصادی آستراخان روسیه را دیدار با مقامات استانداری گیلان ، دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و دیدار با تعدادی از مدیران دستگاههای مرتبط با تولید، تجارت و بازرگانی و بازدید از توانمندی‌های اقتصادی استان از جمله زیرساخت های منطقه آزاد انزلی ، اداره کل بنادر و دریانوردی و بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه تولیدکنندگان کالاهای ایرانی و مذاکراه با همتایان ایرانی و شرکت در همایش و نشست‌های دوجانبه تجار آستراخان با تجار ایرانی از مهمترین برنامه‌های این سفر خواهد بود .

نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی ایران و اوراسیه چهارم تا هفتم بهمن ماه با همکاری دستگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.