معاون ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

اکران 10 فیلم جشنواره کودک و نوجوان در گیلان


۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۴:۱۵ | کد خبر: ۳۰۸۶ چاپ
اکران 10 فیلم جشنواره کودک و نوجوان در گیلان

معاون هنری و سینمایی ارشاد اسلامی گیلان گفت: در اکران همزمانی سی ودومین جشنواره بین   المللی فیلم های کودک و نوجوان در استان، 10 فیلم اکران می شود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، سید امیر مصباح با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در گیلان، اظهار کرد: داستان های باغ جادویی آنتون کرینگز، جزیره گنج، جوانمردان، اینجا خانه من است، غرغرو وارد می شود، تورنادو، منطقه پرواز ممنوع، بیست و سه نفر، قطار آن شب و پویانمایی بنیامین فیلم های قابل اکران در جشنواره یادشده است.

وی افزود: اکران همزمانی سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان از 31 مردادماه لغایت 4 شهریورماه امسال در گیلان برگزار می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: امسال در اکران همزمانی سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان بخشی از داوری به عهده دانش آموزان استان نهاده شده است.

مصباح با بیان اینکه امسال بخشی از جوایز جشنواره یادشده مربوط به داوری‌هایی است که در استان‌ها انجام می شود، گفت: بر همین اساس تیم داوری متشکل از 15 دانش‌آموز دختر و پسر 9 تا 15 سال توسط آموزش و پرورش استان انتخاب می‌شوند و دوره کارگاهی دو روزه را در انجمن سینمای جوانان می گذرانند.

وی اضافه کرد: نتیجه داوری دانش آموزان منتخب به مرکز اصلی جشنواره در اصفهان ارسال خواهد شد که در نهایت با جمع‌بندی داوری‌های سراسر استان‌ها، به فیلم‌های برگزیده جایزه اهدا می‌شود.

این مقام مسئول از اکران 10 فیلم جشنواره کودک و نوجوان در گیلان خبر داد و یادآور شد: فیلم‌های منتخب سی ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان در سینما میرزاکوچک رشت اکران می شود.