فرماندار رشت تاکید کرد؛

برخورد قاطع با هرگونه تغییر غیرقانونی اراضی کشاورزی


۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۵:۵۵ | کد خبر: ۳۰۸۷۱ چاپ

فرماندار رشت تاکید کرد: با توجه به محدودیت زمین‌های کشاورزی در مناطق شمالی با هرگونه تغییر اراضی کشاورزی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

برخورد قاطع با هرگونه تغییر غیرقانونی اراضی کشاورزی
کلانشهر:حمیدرضا امام پناهی ظهر چهارشنبه در شورای اداری بخش خشکبیجار با اشاره به اینکه خدمت بی منت مسئولان در این ماه اجر دو چندان خواهد داشت، اظهار کرد: با گذشت ۴۴ سال از انقلاب و حجم باورنکردنی توطئه و مشکل آفرینی دشمنان، گواه روشنی بر امداد الهی و ریشه دار بودن این انقلاب در میان توده مردم است.

وی افزود: با وجود افزایش بیش از ۴۵ میلیونی جمعیت کشور نسبت به سال ۵۷ و مواجهه هر روزه نظام اسلامی با مشکلات دشمن ساز، دستیابی به این سطح از پیشرفت، توسعه، اقتدار، اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و ارتقا شاخص‌های رفاهی در خور تحسین و شکرگزاری به درگاه الهی است.

امام پناهی با اشاره به اینکه روستا مناسب‌ترین مکان برای سرمایه گذاری تولیدی و اشتغال زا در حوزه‌های گوناگون و محل تأمین امنیت غذایی کشور است، گفت: با حذف کشاورزی، باغداری، صیفی کاری، دامپروری و فعالیت‌هایی این چنینی دیگر هویتی به نام روستا وجود خارجی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در بازنگری طرح هادی و اجرای پروژه‌ها، حفظ هویت روستایی و منفعت روستانشینان در بهره‌برداری اقتصادی از ظرفیت‌های تولیدی و گردشگری، در اولویت کاری متولیان قرار گیرد.

فرماندار رشت با بیان اینکه بخش عمده مشکلات مناطق روستایی شهرستان، عواملی مشترک است، تصریح کرد: موضوعات و مشکلات موجود دسته بندی و به تفکیک حوزه کاری به دستگاه‌ها ابلاغ گردد تا با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم شاهد تسریع در حل مسائل باشیم.

وی با اشاره به نقش برجسته همدلی کشاورزان و مسئولین در مدیریت بحران آبیاری مزارع در سال گذشته و تاکید بر این نکته که داده‌ها و پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه و حتی بدتر شدن وضعیت ذخیره آب سد سفیدرود و مقدار بارش‌ها است، اضافه کرد: متولیان امر هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در آماده سازی ایستگاه‌های پمپاژ، احیا و لایروبی کانال‌های آب بر و بهسازی آب بندان ها را آغاز کنند.

امام پناهی به انجام شخم زمستانه با استفاده از فرصت بارش‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: این عمل حدود ۱۰ درصد از راندمان آب در دسترس بخش کشاورزی را بالا خواهد برد از کشاورزان خواست تا عمل به تقویم زراعی که از سوی جهاد کشاورزی و در هماهنگی با استانداری و آب منطقه‌ای اعلام خواهد شد را جدی بگیرند.

برخورد قاطع با هرگونه تغییر غیرقانونی اراضی کشاورزی

وی اضافه کرد: نرخ بهره و زمان بازپرداخت مناسب تسهیلات مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، از روستاییان خواست تا در صورت نیاز هر چه سریع‌تر نسبت به تقاضا و انجام مراحل بهره مندی از تسهیلات مذکور اقدام کنند.

امام پناهی همچنین خواستار تسریع در صدور اسناد مالکیت اراضی روستایی با کاربری‌های مختلف و ارتباط نزدیک‌تر بنیاد مسکن، دهیاران و شوراهای اسلامی با هدف لحاظ نیازهای روستا در بازنگری طرح‌های هادی شد.

فرماندار رشت با یادآوری حجم واردات برنج و با بیان اینکه در صورت پرهیز از سختگیری در برخورد با تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی محتاج واردات بیشتر این محصول استراتژیک خواهیم بود، گفت: با توجه به محدودیت زمین‌های کشاورزی در مناطق شمالی، امکان تبدیل این اراضی به خانه دوم و محل تعطیلات گذرانی و تولید زباله ویلانشینان وجود نداشته و با هرگونه اقدام خودسرانه در تغییر کاربری اراضی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی تبدیل سیم‌های مسی خطوط انتقال برق به کابل خودنگهدار را از جمله تغییرات ضروری در شبکه توزیع برق خشکبیجار دانست و افزود: با راه اندازی پست ۲۰/۶۳، تا حدود زیادی مشکل ضعف برق منطقه مرتفع خواهد شد.

امام پناهی رفع مشکلات مطرح در حوزه آب شرب و فاضلاب را از مطالبات اصلی و بحق مردم خشکبیجار اعلام و اظهار داشت: در طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال جاری، ۶ حلقه چاه عمیق موجود، بهسازی و شبکه کلرزنی آنها بروز رسانی شده و همچنین با انجام طرح مطالعاتی فاضلاب شهر خشکبیجار و همت قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع)، شاهد تحولات خوبی در زمینه آب شرب و فاضلاب منطقه خواهیم بود.

نظر شما:

security code