حجت الاسلام خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان شد

با حکم رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام خلیلی به عنوان رئیس کل دادگستری گیلان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، با حکم آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام حمزه خلیلی به عنوان رئیس جدید دادگستری کل گیلان منصوب و جایگزین احمد سیاوش پور در این سمت شد.

حجت الاسلام خلیلی در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری گیلان که امروز در سالن امام خمینی (ره) دادگستری استان برگزار شد؛ با بیان اینکه نظام قضائی، مجموعه ای بهم پیوسته از رسیدگی، حکم و اجراست، گفت: مجموعه قضایی قصد دارد خدمات خود را تحت یک نظام قضایی منسجم ارائه دهد.

وی وجود شیوه دادرسی اسلامی و مشخص بودن سازوکار نحوه فعالیت قضات در دین اسلام را نشانه بالندگی و پویایی آن دانست و افزود: امروز تخصصی کردن حوزه اقتصاد، امنیت و ... یک شیوه است.

رئیس کل جدید دادگستری گیلان نظارت را از موارد مهم و قابل توجه در دستگاه  دانست و افزود: نظارت ها در دستگاه قضائی بیش از نظارت ها در قوه مجریه و مقننه است زیرا مسئولیت در این زمینه زیاد است.

مسائل زیست محیطی از بحران های جدی در گیلان است

احمد سیاوش پور  رئیس کل سابق دادگستری گیلان،  نیز در این مراسم اظهار کرد: شفاف سازی در موضوع ورودی پرونده ها همواره مورد تاکید دستگاه قضائی در استان بوده است.

وی با بیان اینکه آمار پرونده های دادگستری گیلان واقعی است، افزود: وقت رسیدگی در استان را تلاش کردیم پایین آوریم.

رئیس کل سابق دادگستری گیلان، رسیدگی حقوق عامه مردم را از اولویت های دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: شیب تجاوزات به عرصه های منابع طبیعی، سواحل و ... را در گیلان کند کردیم.

سیاوش پور ادامه داد: تغییر کاربری بدلیل عدم تامین درآمد کشاورزان از معضلات مردم گیلان است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی مسائل زیست محیطی، آلودگی رودخانه ها و ... را بحران آینده گیلان دانست و گفت: عدم ثبات مدیریت در استان از دیگر بحران های این استان است و مدیران ارشد در فاصله یک تا دو سال عهده دار مسؤلیت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی پیش از رئیس کل دادگستری قم و گلستان را در کارنامه خود دارد.