استاندار گیلان گفت: طی یک دهه گذشته در امور مربوط به جوانان، ظرفیت‌ها و نیازهای آنان غفلت کردیم و دشمنان نیز این غفلت ما را نشانه گرفتند وامروز باید تلاشی مضاعف در این حوزه صورت گیرد.

استاندار گیلان: طی یک دهه گذشته از حوزه جوانان غفلت کردیم
کلانشهر: اسدالله عباسی روز یکشنبه درچهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان اظهار کرد: شورای عالی جوانان پس از یک دهه وقفه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی احیا شده و باید همت و تلاش بیشترشود تا عقب‌ماندگی ما در حوزه جوانان برطرف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دولت سیزدهم بر اساس منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، جوان کردن و ایجاد نشاط در جامعه را در دستور کار خود قرار داده و هم‌اینک نیز پس از یک دهه، شورای عالی جوانان احیا شده است.

وی ادامه داد: البته دشمنان از غفلت ما استفاده می‌کنند ودر اغتشاشات اخیر نیز شاهد بودیم که اکثر افراد بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بودند که فریب دشمنان را خوردند و در این راستا دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش بیشتری انجام دهند تا ارتباط جوانان و نوجونان ما با خانواده، کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مساجد بیشتر شود.

استاندار گیلان بیان کرد: با نصیحت و موعظه نمی توان با این نسل گفت و گو کرد باید طرح و برنامه اصولی و رویکردهایی به تناسب روحیات و اقتضائات این نسل داشته باشیم و شرایطی را ایجاد کنیم تا جوانان ما به خوبی راه درست را از انحراف تشخیص دهند.

وی تصریح کرد: همچنین باید در زمینه اعتقادات و باورهای دینی جوانان و نوجوانان بیشتر کار شود و آگاهی های دینی و اجتماعی آنان ارتقا یابد تا در دام دشمنان بویژه در عرصه فضای مجازی گرفتار نشوند.

وی اضافه کرد: با پیشنهادهای کارشناسانه می‌توان از نبوغ فکری، توانایی و استعدادهای جوانان به خوبی در جامعه بهره ببریم ضمن آنکه شرایط را برای حضور جوانان در جامعه تسهیل کنیم.

عباسی در ادامه این جلسه به وضعیت جوانان در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی اصولی برای آینده گیلان انجام دهیم برای آنکه بدانیم این استان تا یک دهه دیگر چه شرایط و چه تعداد نیروی جوان خواهیم داشت.

وی گفت: البته جامعه را باید به سمت جوانی سوق دهیم ضمن آنکه باید مشخص شود که نیروهای جوان ما چه میزان مسکن و شغل نیاز دارند و باید توازن در همه نقاط گیلان ایجاد شود و همه شهرها از امکانات مناسبی برخودار شوند.

استاندار گیلان در خاتمه اظهار کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا جوانان ما به زادگاه خود حتی در روستاها نیز بروند چون هم‌اینک کاهش نیروهای مولد نگران کننده است و حتی در بخش تولید کشاورزی سنتی نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم.

در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان حضور داشتند.