نماینده ولی فقیه در گیلان:

عدم عقلانیت برخی مدیران عامل عقب ماندگی گیلان در دوره های گذشته است


۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۶:۰۰ | کد خبر: ۳۱۰۳۷ چاپ

نماینده ولی‌فقیه در گیلان؛عامل عقب‌ماندگی این استان در دوره‌های گذشته را عدم عقلانیت بعضی مدیران عنوان کرد و گفت: مدیران در تراز نظام اسلامی باید ابتکار عمل و خلاقیت داشته و دارای نوآوری باشند و ابتکار عمل هم در برخورداری از فکر درست است.

عدم عقلانیت برخی مدیران عامل عقب ماندگی گیلان در دوره های گذشته است
کلانشهر: آیت‌الله رسول فلاحتی در نشست با استاندار و فرمانداران گیلان،عقلانیت را عامل اصلی برون‌رفت از بحران‌ها دانست و افزود:یکی از عمده‌ترین دلایل عقب‌ماندگی جامعه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی،روی کار بودن مدیران فاسد و به‌دور از عقلانیت بود.

وی در ادامه با اشاره به مراجعات مردمی و ضرورت حضور مدیران در بین مردم اظهار داشت: مدیران و مسئولان شنونده مطالبات مردم باشند چرا که این اقدام موجب کاهش بخشی از آلام مراجعه‌کنندگان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ۳ اصل دین، مردمِ شایسته و جامعیت رهبری شکل گرفت خاطر نشان کرد: دولت کنونی نیز با چهار ویژگی مردمی بودن، انقلابی، ولایی بودن و کار جهادی روی کار آمد.

وی با تاکید بر ضرورت پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی و داشتن بصیرت لازم اظهار کرد: یک مدیر در نظام اسلامی باید بصیر و پیرو خط امام (ره) و ولایت‌پذیر باشد و در عین حال به منافع و مصالح نظام اسلامی توجه کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به پیشرو بودن نظام اسلامی و مبارزه بی‌امان قدرت‌های سلطه با این انقلاب افزود: با تمام کارهای انجام شده اما تا رسیدن به قله‌ها فاصله داریم، اگر چه تا این مرحله مدیون انقلاب اسلامی، کارگزاران و دلسوزان انقلاب هستیم اما برخی دولت‌های گذشته می‌توانستند جایگاه انقلاب را بیشتر ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مسیر تمدن‌سازی اسلامی پایه‌گذاری شده و هدف بلند انقلاب اسلامی نیز تمدن‌سازی اسلامی است و با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ در کنار اقتصاد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اندیشه دینی و سیاسی خود همواره بر مقوله فرهنگ تاکید داشته و دارند بنابراین در کنار تلاش برای بهبود اقتصاد باید به فرهنگ هم توجه اساسی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در خاتمه با اشاره به تبعات عدم توجه به ولایت خاطر نشان کرد: در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی هرجا که جامعه اسلامی با شکست‌هایی مواجه شد به دلیل، فاصله گرفتن از ولایت‌پذیری بوده‌است.