مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه چادر امدادی از هلال احمر گیلان برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی به آذربایجان شرقی ارسال شد.

بیش از ۴۰۰ چادر امدادی از گیلان برای زلزله زدگان خوی ارسال شد
کلانشهر: سیاوش غلامی اظهار کرد: با وقوع زلزله در شهرستان خوی در آذربایجان شرقی از روز گذشته در جمعیت هلال احمر استان گیلان آماده‌باش اعلام کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر بر اساس درخواست سازمان امداد و نجات کشور فعلا فقط چادرهای امدادی برای اسکان اضطراری به آذربایجان شرقی ارسال شد که در صورت نیاز به سایر کمک‌های امدادی در اسرع وقت اقدام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به وجود ۱۲ انبار امدادی در استان عنوان کرد: در این انبارها ۲۲ قلم کالا "مواد غذایی با تاریخ مصرف" برای استفاده در حوادث از جمله سیل و زلزله ذخیره شده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس استانداردها نزدیک ۲ درصد جمعیت آسیب‌پذیر در مراکز استان‌ها و یک درصد هم در سایر شهرستان‌های استان ها، اقلام امدادی از جمله موادغذایی کنسرو، چادر امدادی، پتو و لوازم گرمایشی ذخیره می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه با اشاره به فعالیت دائم نزدیک به ۲ هزار نیروی امدادگر و داوطلب خواهر و برادر اضافه کرد: نزدیک ۳۲ هزار نفر در حوزه جوانان و داوطلبان با این جمعیت همکاری دارند.

وی خاطر نشان کرد: علاقمندان برای عضویت در حوزه جوانان و داوطلبان می توانند به نزدیکترین شعبه جمعیت هلال احمر در سراسر استان گیلان مراجعه کرده و فرم ثبت نام را پر کنند، بعد از عضوگیری آموزش‌های رایگان در ارتباط با نجات و کمک‌های اولیه ارائه می‌شود.

نظر شما:

security code