گازرسانی به ۴ روستای گیلان در دهه فجر


۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۴:۵۵ | کد خبر: ۳۱۱۲۸ چاپ

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، از گازرسانی به چهار روستای گیلان در دهه فجر امسال خبر داد و اضافه کرد: با این بهره برداری در رودسر و شفت شاخص گازرسانی روستایی استان به ۹۶.۹ درصد می رسد.

گازرسانی به ۴ روستای گیلان در دهه فجر
کلانشهر: عیسی جمال نیکویی  با بیان اینکه استان گیلان در نرم کشوری شاخص گازرسانی جزو رتبه های اول است، اظهار کرد: همه شهرهای گیلان به جز ماسوله(به دلیل بافت میراثی) گازدار هستند.

وی شاخص گازرسانی روستایی گیلان را ۹۶.۸ درصد دانست و افزود: از ۲۹۰۵ روستای گیلان، ۲۱۱۷ روستا تا هفته دولت امسال گازدار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع و شبکه تغذیه داریم، تصریح کرد: امسال ۱۸ کیلومتر شبکه تغذیه و ۱۵۰ کیلومتر شبکه توزیع با اعتبار ۲۳۵ میلیارد تومان اجرایی شده است.

جمال نیکویی، از گازرسانی به چهار روستای گیلان در دهه فجر امسال خبر داد و اضافه کرد: با این بهره برداری در رودسر و شفت شاخص گازرسانی روستایی استان به ۹۶.۹ درصد می رسد.

وی تالش، رودسر، رودبار و شفت را جزو شهرستان های کم برخوردار در شاخص گازرسانی روستایی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر گازرسانی به ۳۵ روستا در دست اجراست، اما برای سال آینده برنامه های خوبی پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان روستاهای باقی مانده گازرسانی را ۲۳۰ مورد دانست و بیان کرد: برای ۱۱۵ روستا برنامه ریزی کردیم که ۸۱ روستا در رودسر و ۱۳ روستا در رودبار و ۱۶ روستا در سیاهکل و پنج روستا در آستارا و پنج روستا در تالش است.

وی با اشاره به دشواری گازرسانی روستایی در گیلان، خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۴۰ روستا از ۱۱۵ روستای مشخص شده تا سال ۱۴۰۲ به نتیجه می رسد و مابقی را تا سال ۱۴۰۳ تمام می کنیم.

جمال نیکویی، مصرف گاز صنایع استان را بیش از یک میلیون مترمکعب در روز دانست و گفت: امسال بیش از ۲۵ هزار لیتر سوخت مایع صنایع را با گاز جایگزین کردیم.

وی در ادامه از صفر شدن گازبهای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در پلکان های اول تا سوم مصرف خبر داد و متذکر شد: سه پلکان اول افزایش گازبها نداشتند، اما پلکان های چهارم تا ششم ۳۰ درصد و پلکان های هفتم تا دهم ۵۰ درصد افزایش گازبها را تجربه کردند و افزایش گازبها برای پلکان های یازدهم و دوازدهم چشمگیر بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ۴۷ درصد صورتحساب های دی ماه امسال را در پلکان های اول تا سوم و تنها دو درصد را بدمصرف دانست و اظهار کرد: از ۴۰۱ هزار مشترک خوش مصرف به ۴۷۰ هزار مشترک رسیدیم؛ همچنین ۸۰۰۰ اداره و دستگاه و سازمان را پایش کردیم و گاز ۹۰۰ مشترک بدمصرف و ۱۰۰۰ ویلای بدون ساکن نیز قطع شد.