۴۵ تن صید غیرمجاز در آستارا انجام شد


۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۶:۰۰ | کد خبر: ۳۱۱۳۵ چاپ

رئیس اداره شیلات آستارا گفت: حدود ۴۵ تن صید غیرمجاز در نوار ساحلی این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون انجام شده است.

۴۵ تن صید غیرمجاز در آستارا انجام شد
کلانشهر:میرآرمان واعظی روز سه‌شنبه تشریح کرد: صید این ماهیان غیرمجاز بیشتر شامل کفال و ماهی سفید بوده و اداره شیلات با اقدام‌های نامحسوسی از جمله رصد بازار به این آمار دست یافته است.

وی با اشاره به رصد کامل از سوی یگان حفاظت افزود: یگان حفاظت اداره شیلات آستارا نیز در این مدت به میزان ۱۱۱ مورد گشت ساحلی و ۲۲ مورد گشت دریایی داشته و حدود ۴۵۰ رشته تور غیرمجاز را کشف و جمع‌آوری کرده است.

رئیس اداره شیلات آستارا بیان کرد: صید ماهیان استخوانی ممنوع است اما برخی به صورت غیرمجاز نسبت به این امر اقدام می‌کنند و یگان حفاظت این شهرستان با وجود کمبود شدید امکانات تلاش دارد تا ماموریت‌های محوله را به نحو احسن انجام دهد.

وی اضافه کرد: بیشتر اقدام‌ها به صید غیرمجاز و همچنین کشفیات مربوط به ماه‌های اسفند و فروردین همزمان با مهاجرت ماهی سفید به سمت ساحل است؛ در این اوقات سال یگان حفاظت فعالیت‌ها در محدوده آستارا تا حویق را افزایش می‌دهد و به طور منظم رصد می‌کند.

واعظی اظهار کرد: کشفیات یگان حفاظت بر همین اساس در اسفند ۱۴۰۰ چیزی حدود ۱۳۹ عدد ماهی استخوانی بوده و ۶ مورد گشت آبی و ۲۵ مورد گشت ساحلی داشته و در فروردین نیز ۱۶ گشت دریایی و ۳۳ گشت ساحلی انجام داده و در نتیجه آنها ۲۳۷ عدد دام استخوانی از متخلفان کشف کرده است.

شهرستان آستارا ۱۸ کیلومتر و ۳۰۰ متر خط ساحلی دارد.

این شهرستان با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.