رئیس سازمان صمت گیلان از اجرای طرح ملی کالابرگ در این استان خبر داد و گفت: همه دستگاه ها باید مشارکت حمایتی داشته باشند.

اجرای طرح ملی کالابرگ در گیلان/ بازار نوروزی زیرذره بین است
کلانشهر:  تیمور پورحیدری در نشست ستاد تنظبم بازار استان گیلان، با اشاره به نوسانات قیمت پیاز در بازار، اظهار کرد: افزایش قیمت پیاز متاثر از کاهش میزان تولید و صادرات این محصول است‌.

وی با اشاره به اینکه برخی سردخانه های گیلان از پذیرش مرغ خودداری کردند، افزود: ۴۸ سردخانه در استان وجود دارد که ۵ سردخانه زیرصفر با شرکت پشتیبانی امور دام فعالیت می کند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به ظرفیت ۵ هزار تنی ذخیره سازی در سردخانه های طرف قرارداد با شرکت پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: با نشست ها و رایزنی های صورت گرفته مشکل ذخیره سازی مرغ منجمد تا حدودی برطرف شده است.

پورحیدری از اجرای طرح نظارتی بازار در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: طرح نوروزی از ۱۵ اسفند امسال آغاز تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی با تاکید بر جلوگیری از افزایش قیمت ها در بازار، افزود: در ایام طرح نظارتی نوروز، بازار گیلان به جدیت پیگیری و کنترل شده و با هرگونه افزایش قیمت در این ایام به جد برخورد می شود.

رئیس صمت گیلان با اشاره به خروج قابل توجه دام زنده از کشور، بیان کرد: نگاه صادرات محور به دام زنده از یک سو و کاهش تولید دام از سوی دیگر موجب افزایش قیمت ها شده است.

پورحیدری با تاکید بر افزایش تولید دام سبک برای تامین نیازهای کشور، اضافه کرد: هزینه های پرورش دام و پرواربندی دام سبک و سنگین موجب دلسردی دامداران و فعالین این بخش شده است

وی از اجرای طرح ملی کالابرگ در گیلان خبر داد و افزود: اجرای طرح ملی کالابرگ در دست بررسی و انجام است و می طلبد در این بخش همه دستگاه ها مشارکت حمایتی داشته باشند.