استاندار گیلان از واگذاری ۹ هزار و ۲۰۰ سند بنیاد علوی توسط بنیاد مستضعفین به مردم گیلان خبر داد و گفت: در آینده ۲ هزار و ۵۰۰ هزار سند دیگر هم به این استان واگذار می شود.

واگذاری بیش از ۹ هزار سند توسط بنیاد مستضعفان به مردم گیلان
کلانشهر: اسدالله عباسی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم اعطای ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم ایران در رشت اظهار کرد: گفتمان عدالت اجتماعی و توجه به محرومین یکی از اهداف امام راحل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اعطای ۹ هزار و ۲۰۰ سند بنیاد علوی به مردم گیلان توسط بنیاد مستضعفین افزود: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ سند از بنیاد علوی تاکنون به مردم گیلان واگذار شده و دو هزار و ۵۰۰ هزار سند دیگر هم به این استان در آینده واگذار می‌شود.

استاندار گیلان اقدام بنیاد مستضعفان در تخصیص ۱۰۰ هکتار از اراضی این نهاد به طرح نهضت مسکن ملی در گیلان را بسیار تاثیرگزار دانست و عنوان کرد: متقاضی برای ساخت مسکن در طرح نهضت مسکن ملی در گیلان بسیار است ولی اراضی به مقدار کافی وجود ندارد که در همین خصوص ۱۰۰ هکتار اراضی بنیاد مستضعفین برای ساخت سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکن به گیلان تعلق گرفته است.

وی بر غیر مولد بودن برخی از اسناد اعطا شده توسط بنیاد مستضعفین به مردم در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: برخی از این اراضی که سند آنان به استان گیلان تعلق گرفته غیر مولد بوده و طبق منویات مقام معظم رهبری در اختیار دولت قرار گرفته است تا دولت از این اراضی در راستای رفع محرومیت در کشور کمک کند.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال و کمک به افزایش صادرات در استان گیلان به ویژه در بنادر گیلان تصریح کرد: ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان در بندر انزلی به فعالیت‌های گلخانه‌ای تعلق گرفته که به ایجاد اشتغال، توسعه صادرات بر مبنای کشاورزی و دریا محور کمک می‌کند.

وی بر لزوم شناخت دشمن را و رفع محرومیت زدایی در کشور تاکید کرد و گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری چیزی به اسم فقر مطلق در کشور نباید وجود داشته باشد و برای تحقق این مهم به کمک نهادهایی چون بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام نیازمندیم.

عباسی در خصوص رفع محرومیت زدایی دو شهرستان املش و شفت که به صورت پایلوت معرفی شده اند، افزود: در این دو شهرستان در حوزه محرومیت‌زدایی و در عرصه عمرانی، زیرساختی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و آموزش و پرورش اقدامت موثری برای برطرف کردن مشکلاتشان انجام می‌شود.

استاندار گیلان بر ضرورت جهاد تبیین در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: خیانت‌های رژیم پهلوی به مردم، محرومین، تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار علیه جمهوری اسلامی برای مردم و نسل جوان بازگو شود.