معاون اول رئیس جمهور از پیگیری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور خبر داد.

مخبر: مصونیت در موضوع مولدسازی در مقابل تصمیم است نه تخلف
کلانشهر: محمد مخبر در پایان سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، گفت:شوراها به طور کلی و به ویژه شورای عالی استان‌ها ظرفیت بزرگ و مهمی هستند که می‌توانند در رسیدن دولت به اهدافش کمک موثری باشند. بی تردید باید این بستر کمک را به شکل بهینه مورد استفاده قرار دهید.

وی افزود: در آستانه برنامه‌های هفتم با تسهیل‌گری و باز کردن راه‌هایی از ظرفیت شوراها و شهرداری‌ها در رسیدن به اهداف خدمت به مردم استفاده خواهیم کرد. البته از سوی دیگر شوراها نیز مشکلاتی دارند که تلاش خواهیم کرد این مشکلات را پیگیری و حل و فصل کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از نمادهای مردم سالاری دینی شوراها هستند که دولت نیز به این موضوع معتقد است و امیدواریم با یک تعامل بتوانیم از کمک شوراها بهره بگیریم.

مخبر در پاسخ به سوالی در خصوص مطرح شدن موضوع مصونیت در یکی از بندهای مرتبط با مولدسازی گفت: این اشتباهی است که از این موضوع برداشت شده، مصونیت در مقابل تصمیم است نه تخلف، بی تردید هیچ تخلفی هیچ مصونیتی ندارد و با هر تسلطی در هر سطح و جایگاهی برخورد خواهد شد. برای مثال در ستاد کرونا تصمیماتش قابل پیگیری نبوده ولی تخلفات در هر سطحی قابل پیگیری است.

وی درباره موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور نیز گفت: در برنامه دولت و وزارت کشور تقویت و نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی به شدت پیگیری خواهد شد.

نظرات شما:

ایرانی 13 بهمن 1401 ساعت 03:11

در صورت شناسایی وقوع تخلف درجریان واگذاری ها که مولود اتخاذ تصمیم ناصواب می باشد،آیا به دلیل مصونیت قضایی اعضای هیئت واگذاری در قبال تصمیمات،امکان ایراد تخلف در تصمیم گیری وجود دارد؟هر تخلفی از تصمیم یا دستور ناصواب مسئولین در مقام تشخیص بروز نموده و عملی می گردد و دادن مصونیت در قبال تصمیمات با پاسخگویی در برابر تخلفات در تعارض می باشد.تا زمانیکه هیچ گونه تخلفی در یک واگذاری قابل کشف و اثبات نباشد،طبعا اعضای محترم هیئت واگذاری نیز مصون از هر اتهامی می باشند ولی در صورت کشف و ثبوت تخلف ،اعطای مصونیت قضایی در برابر تصمیم به اعضای هیئت مانع از پاسخگویی اعضا در قبال تصمیم ناصواب نخواهد بود.

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code