رئیس بنیاد مستضعفان

پهلوی ها هنگام فرار شناسنامه ، سند ازدواج و مدارک شان را هم جا گذاشتند


۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۱۴:۴۳ | کد خبر: ۳۱۲۳۳ چاپ

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: پهلوی‌ها هنگام فرار اینقدر عجله داشتند که ‌حتی شناسنامه‌، سند ازدواج و مدارک‌شان را هم جا گذاشتند.

 پهلوی ها هنگام فرار شناسنامه ، سند ازدواج و مدارک شان را هم جا گذاشتند
کلانشهر: به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز در آیین واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم در تالار مرکزی رشت با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: واگذاری این اموال غصب‌شده به مالکان اصلی از برکات و تجلی انقلاب اسلامی است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تاکیدات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بازگشت اموال غصب شده پهلوی به مردم، تصریح کرد: دفاتر املاک پهلوی در استان‌ها موجود است؛ در این دفتر‌ها از مردم به زور امضا گرفتند و مکتوب کردند که املاک از مردم خریداری شده در حالی‌که ریالی به مردم ندادند.

فتاح خاطرنشان کرد: خاندان پهلوی در کنار غصب اموال مردم، از ثروت مملکت برای خود کاخ و املاکی ایجاد کرده بودند که جای شگفت دارد و نشانه طاغوت است؛ حتی چند کمپانی بزرگ دنیا جمع شده بودند و یک خودرو برای شاه ساخته بودند.

وی با اشاره به خودروی طلای رضا‌خان افزود:بخشی از زیورآلات پهلوی در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که در واقع ثروت مملکت بوده است یا گران‌ترین تابلو‌های نقاشی دنیا را از ثروت ملت و کشور خریداری کرده بودند.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: یک شمشیر از پهلوی در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که ۴۰۰، عدد الماس روی آن وجود داشت که نشان‌دهنده زندگی طاغوتی آن‌هاست و در هنگام فرار از کشور نیز قسمتی از اموال و ثروت کشور را با خود برده بودند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی از این اموال که مربوط به دوران پهلوی است استفاده نکرده و به مردم نشان خواهد داد افزود: با وجود این حجم از غصب، اما باز عده‌ای به دنبال تطهیر این غاصبان هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای بعضی جای سئوال است که چرا پهلوی‌ها هنگام فرار از کشور بخشی از اشیاء نفیس را با خود نبردند و یکی از دلایلش، فرار با عجله بوده به‌طوری که حتی شناسنامه، سند ازدواج و مدارک‌شان را هم جا گذاشتند و نبردند و دلیل بعدی نبردن اشیاء، محاسبه و تصور غلط آن‌ها بود که فکر می‌کردند برمی‌گردند، اما در آن رفتن، بازگشتی نبود.

فتاح، بازگشت املاک غصب شده دوران پهلوی به مردم را از برکات انقلاب اسلامی و گفتمان عدالت دانست و بیان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی نیز باید دقت کنند تا رفتار ما با آنان متفاوت باشد بنابراین مواظب باشیم و به امام (ره) و رهبری تأسی کرده و زندگی ساده‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات عام‌المنفعه بنیاد مستضعفان افزود: افتخار ما این است که خادم و قدردان این مردم باشیم که همیشه محاسبات دشمن را برهم زدند و امسال هم با حضورشان در یوم‌الله ۲۲ بهمن حماسه‌ساز خواهند شد.

رئیس بنیاد مستضعفان به برکات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، حاج قاسم از دورترین روستای کرمان، ژنرال تاریخ این نظام شد و یک بسیجی گمنام، شهید مدافع حرم و امنیت شد که از برکات بزرگ انقلاب امام و رهبری بوده است.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور نیز در این مراسم با اشاره به واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم، اظهار داشت: این املاک که غاصبانه از مردم گرفته شده بود، به مالکان اصلی آن‌ها اهدا می‌شود و امسال این عدد به ۱۳۵ هزارمین سند در کاربری‌های مختلف رسیده است.

محمد پیرعلی فرایند بررسی شرایط سند املاک و احراز هویت آن را کار سخت و پیچیده‌ای خواند و گفت: این اقدام همچنان ادامه دارد و امیدواریم سال آینده جشن اتمام اهدای این املاک غصب شده به مالکان اصلی آن‌ها را برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: اما بنیاد مستضعفان سعی کرده بخشی از املاک که متعلق به خود بنیاد بوده را نیز در چند بخش به‌صورت رایگان در اختیار مردم و قشر‌های مختلف جامعه قرار دهد و بخشی از این املاک به طرح مسکن ملی اختصاص پیدا می‌کند و تاکنون بالغ بر هزار هکتار از املاک بنیاد به مسکن ملی و در اختیار دولت قرار گرفته است.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور افزود: بخش دیگری از املاک بنیاد به نقاطی اهدا می‌شود که در آن فعالیت عام‌المنفعه صورت می‌گیرد مانند حسینیه، مساجد و سایر اماکن که بنیاد به صورت رایگان، املاک آن را اهدا خواهد کرد.

نظر شما:

security code