رئیس دفتر رئیس جمهور از آغاز فرایند نهضت مسکن به متقاضیان در ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا هر هفته ۱۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شود و بنابراین تا پایان سال ۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود.

اسماعیلی: ۶۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال به متقاضیان واگذار می شود
کلانشهر: غلامحسین اسماعیلی شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی به عملکرد دولت در ۴۴ سالگی انقلاب و دستاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور تا مولد سازی دارایی‌ها پرداخت و گفت: در همین ایام دهه فجر رئیس جمهور با حضور در شهر پرند کلید ۱۰ هزار واحد مسکونی به مردم تحویل داده و اعلام شد که این آغاز نهضت و فرآیند تحویل مسکن به متقاضیان است و از هفته آینده هر ماه ۱۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان مسکن واگذار خواهد شد و تا قبل از پایان سال ۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل می‌شود و این زنجیره ادامه خواهد داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با توضیح بیشتر در این باره گفت که تا پایان سال این روند ادامه دارد و علاوه بر آن در ارتباط با واگذاری زمین هم برنامه ریزی شده که امیدواریم با شتاب بیشتری انجام شود. البته با همراهی مردم و بخش‌های مختلف در ایران اسلامی مشکل مسکن مرتفع شود و کمبودهایی که در اثر قصور دولت‌های سابق به میزان مورد نیاز شهروندان مسکن ساخته نشده است به توانیم تعهد چهار میلیون مسکن را عملیاتی و بخشی از قصور دولت‌های سابق را هم جبران کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره پراکندگی مسکن‌هایی از نظر جغرافیایی که تحویل داده شده گفت: امروز بخش عمده تحویل مسکن در شهر پرند بود که ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در تهران و پرند و حدود ۲ هزار واحد مسکونی در روستاها تحویل داده شد که یک پراکندگی روستایی داشتیم.

وی درباره مسکن روستایی نیز توضیح داد: سالانه حداقل ۲۰۰ هزار مسکن در روستاها به روستائیان تحویل داده می شود و علاوه بر آن کمیته امداد حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز حدود ۵۰۰ هزار واحد برای محرومان می سازند.

امروز هیچ فردی بدون بیمه نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور با یادآوری اینکه با همت دولت و تلاش کادر درمان، دوران بسیار سخت کرونا به پایان رسید ، اظهار داشت: ما در کشور روزهایی را داشتیم که ۷۰۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست می دهند در حالی که اکنون در سیاری از روزها تلفات صفر و یا نزدیک به صفر است.

وی سلامت را از اولویت های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: از اوایل دی ماه امسال طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع و به تعبیری رایگان نمودن درمان آغاز شد و تا پایان امسال این طرح در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی می شود که با این کار خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی ۱۰۰ درصد رایگان می شود.

اسماعیلی در ادامه به گسترش چتر بیمه سلامت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با اقدام دولت در گام نخست حدود 6 میلیون نفر از هموطنان که فاقد بیمه بودند تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند که  بیشتر آنها از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بودند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده از اوایل سال آینده به صورت همگانی در کشور اجرایی می شود، افزود: با این کار افراد در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی البته از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده دیگر پرداختی را نخواهند داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور این اطمینان را داد که امروز هیچ فردی فاقد بیمه نیست حتی اگر خودش هم نداند، تمام افراد از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تحت پوشش بیمه درآمده اند؛ ممکن است برای آنها پیامک ارسال نشده باشد یا از تلفن همراه استفاده نکنند، یا در نقاط دور افتاده ای زندگی کنند اما بدانند همه اینها امروز تحت پوشش درمان هستند و ما با تدابیری که اتخاذ کردیم مدعی هستیم که اگر کسی هم به او اعلام نشده به پزشک خانواده و به بیمارستان دولتی مراجعه کند مشخصاتش را بدهد حتماً او را به عنوان فرد بیمه شده تحت درمان قرار می‌دهند و به هیچ عنوان نبایستی دغدغه درمان داشته باشد.