طور کلی باید بگویم که رئیس جمهور مبلغ هایی را به صورت بلاعوض دادند، دستورات بازسازی، اختصاص وام ها و ... نیز جزو خبرهای خوب برای مردم عزیز بود.

تعداد خانه های آسیب دیده در زلزله خوی چقدر است؟/ ارسال ۴۰۰ تن موادغذایی به مناطق زلزله زده
کلانشهر: به گفته رئیس جمعیت هلال احمر اقدامات خاک برداری در مناطق زلزله زده آغاز شده و به عبارتی دیگر عملیات بازسازی هم در این مناطق شروع شده است.

کولیوند با اشاره به برخی فضاسازی ها نیزگفت: یک عملیات روانی بسیار شدیدی وجود دارد و تبلیغات عجیبی می کردند که در یک تاریخ زلزله ای شهر را با خاک یکسان خواهد کرد. اصلا مگر کسی در دنیا توانسته زلزله را پیش‌بینی کند. ؟ مردم به این ها توجه نکنند. مشکلاتی که شبکه‌های معاند پیش می‌آورند هم هست. من هم به نوبه خودم از مردم عزیز بابت برخی خلاءها و مشکلات عذرخواهی می‌کنم، اما شبکه های معاند انگار ذره بین ۲۰۰۰ درجه گذاشتند و مشکلات را بزرگنمایی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که خدمات دیده شود.

وی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می‌کرد، به امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تا آموزش را از همان مدارس آغاز کنیم. به زودی درتمام مدارس کانون‌های دانش آموزی ما فعال خواهد شد. خانه‌های هلال را در محله‌ها ایجاد کردیم که در این محل ها آموزش‌های اجتماعی و رفتاری هم در کنار آموزش‌های امدادی و خودامدادی ارائه می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه بالای دو میلیون نفر نیروی داوطلب در مجموعه هلال احمر داریم، گفت: از این تعداد حداقل ۱۴۰ هزار نفر ازنخبگان هستند. همچنین ۶۰۰ هزار نفر را هم هم جوانان ما شامل می‌شوند. 

کولیوند به موضوع تجهیزات امدادی نیز اشاره کرد و گفت: تجهیزات ما، تجهیزات فرسوده‌ای است و باید به روز و نوسازی شود. ما از نظر تامین لوازم انفرادی همکارانمان به جد باید اقدام کنیم و این موضوع هم در دستورکار ماست. بحمدالله رئیس جمهوری هم خیلی کمک می‌کند و امیدوارم که امسال هم نمایندگان مجلس در بحث کمک‌های دولت به هلال احرم نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم آمبولانس ها و تجهیزات نجات و ... به روزی خریداری کنیم.