یک مسئول:

زلزله به کشاورزی خوی بیش از ۸هزار میلیارد ریال خسارت زد


۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۶:۲۷ | کد خبر: ۳۱۳۵۲ چاپ

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خسارت زلزله به بخش کشاورزی استان در سه زلزله اخیر در ماههای مهر، دی و بهمن امسال ۸ هزار و ۸۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

زلزله به کشاورزی خوی بیش از ۸هزار میلیارد ریال خسارت زد
کلانشهر: غلامعلی مرادی افزود: ۱۰هزار و ۴۶۳ واحد دامی اعم از سنتی و صنعتی در اثر زلزله دچار آسیب شده اند که برای بازسازی و نوسازی این واحدها نیازمند ۷ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال اعتبار اعم از کمک های بلاعوض دولتی و تسهیلات اعتباری هستیم. 

وی ادامه داد: کل خسارت وارد شده در ۱۳مهرماه در حدود ۷۰۱ میلیارد ریال ، در زلزله ۲۸ دی ۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال و در مورخه هشت بهمن ۳ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال براورد شده است. 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: خسارت وارد شده به دامهای شهرستان خوی شامل ۵ میلیارد ریال است که در اثر تلفات ۵۲ راس دام سبک و ۷ راس دام سنگین و یک قطعه شترمرغ بوده است. 

به گفته مرادی ۳۲ واحد مرغداری نیز دچار خسارت شده که این خسارت بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال براورد شده است. 

وی بیان کرد: چهار واحد گلخانه ای نیز دچار آسیب شده که خسارتهای وارد شده ۲۰ میلیارد ریال براورد شده است. 

مرادی خاطر نشان کرد: منابع تامین آب و انتقال آب شامل قنات، ایستگاه پمپاژ، ۱۴ کانال نیز دچار خسارت شدند که اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این منابع ۲۵۶ میلیارد ریال براورد شده است.  

وی بیان کرد: نیازمند تامین و تخصیص یک هزار تن نهاده دامی اعم از جو و کنستانتره ،۵۰۰ تن آرد ترمیمی و ۱۰۰ هزار متر مربع نایلون برای پوشش واحد های اسیب دیده تولیدی در بخش کشاورزی به این شهرستان هستیم.

نظر شما:

security code