مدیرکل هواشناسی گیلان از آغاز بارش برف در شهر ماسوله و مناطق کوهستانی استان خبر داد و گفت: بیشترین بارش باران نیز با ۱۵ میلیمتر در رضوانشهر گزارش شده است.

آغاز بارش برف در ماسوله و مناطق کوهستانی گیلان
کلانشهر: محمد دادرس با اشاره به اینکه دمای هوای گیلان از دیروز کاهش یافته است، اظهار کرد: در مناطق کوهستانی گیلان بارش برف و در جلگه نیز به تناوب باران می‌بارد.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌ها هوای گیلان تا ۱۵ درجه سردتر می‌شود، افزود: کاهش دمای هوا از عصر دیروز آغاز شده و این کاهش تدریجی دمای هوا تا جمعه صبح ادامه دارد.

دادرس با بیان اینکه بارش برف در شهر ماسوله و مناطق کوهستانی آغاز شده است، ادامه داد: بیشترین بارش باران نیز در رضوانشهر با ۱۵ میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: لغزندگی جاده، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، رانش زمین و کاهش دید در این روزها دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه موج دریا امروز و فردا با ارتفاع حداکثر ۲ متر گزارش شده است، اضافه کرد: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی و صید مناسب نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان دمای فعلی شهر رشت مرکز گیلان را ۸ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: رطوبت هوای شهر رشت ۱۰۰ درصد است.

دادرس گفت: طی شبانه روز گذشته اسبه وونی با ۳ درجه زیر صفر سردترین و منجیل با ۱۰ درجه روی صفر گرم‌ترین مناطق استان اعلام شده‌اند.