قالیباف بار دیگر تکرار کرد:

 ضرورت «بازسازی و تحول» برای «تداوم انقلاب»


۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۷:۰۱ | کد خبر: ۳۱۵۰۴ چاپ

محمدباقر قالیباف گفت:نوگرایی بر مبنای «عقلانیت- عدالت- معنویت» یک ضرورت برای تداوم انقلاب است. در این مسیر هم با تجدیدنظر در اصول مخالفیم و هم معتقد به بازنگری و روزآمد شدن در روش ها هستیم.

 ضرورت «بازسازی و تحول» برای «تداوم انقلاب»
کلانشهر: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ۴۴سالگی انقلاب اسلامی، اکنون بر همه ما مشخص است که این انقلاب متفاوت از بسیاری از جنبش‌ها و انقلاب‌ها بر مبنای نگرش نوگرایانه امام(ره) به موضوع دولت و جامعه و نگاه استقلال‌خواهانه و عزتمندانه نسبت‌به جهان غرب و شرق صورت گرفت. این نگاه علاوه بر قدرت بسیج اجتماعی در جهت ایجاد معیارهای جدید ارزشی و هویتی برای انسان معاصر بود. تحول ارزشی امام(ره)، هم متمرکز بر فرد و هم عموم مردم به‌دنبال ساختن انسان و جامعه‌ای بود که توان بیان خود در عرصه‌های مختلف را داشته باشند. به تعبیری همراهی و حمایت مردم بخشی از مسیر باور به سنت‌های الهی است.

به گزارش تسنیم، او افزود: این نگاه جامع‌الاطراف در طول دوران زعامت رهبر بزرگوار انقلاب در کوران حوادث مختلف سیاسی و اجتماعی همچنان مداوم و پویا با تأکید بر اصول و مبانی و لزوم تحول دائمی ذیل ادبیات «امام تحول» پیش می‌رود. رهبر انقلاب به‌خوبی پیشتازی فکری را همراه با نگاه اصولی و تحول‌گرایانه به مسائل حفظ کرده اند و توانسته‌اند رابطه متقابل و مداومی میان ارزش‌ها و آرمان‌ها با واقعیت‌ها برقرار نمایند.

قالیبافا تاکید کرد: آنچه به‌عنوان حکمرانی نو طرح شد هم دقیقاً در همین راستا و گفتاری برگرفته از ادبیات «امام تحول» و به‌منظور برداشتن موانع در جهت حرکت سریع‌تر به‌سوی آرمان‌هاست. تردیدی نیست که پس از ۴دهه نیازمند بازسازی و تحول برای «تداوم انقلاب» هستیم. نوگرایی بر مبنای «عقلانیت- عدالت- معنویت» یک ضرورت برای تداوم انقلاب است. در این مسیر هم با تجدیدنظر در اصول مخالفیم و هم معتقد به بازنگری و روزآمد شدن در روش‌ها هستیم. استمرار مسیر انقلاب را باید با نگاهی تحولی برای افزایش سرمایه اجتماعی و تولید قدرت نرم پیش ببریم. از دل یک نگاه تحولی توان «کارآمدی» بیشتر برای حل مشکلات اقتصادی جامعه پدید می‌آید که برخلاف نقشه دشمن، نقشه جداسازی جامعه از ارزش‌های انقلاب را خنثی خواهد کرد. انقلاب اسلامی با موجودیت سرزمینی و هویتی ایران گره خورده است و این پیوند با وجود دشمنان فراوان در این ۴۴سال جدا نشد و با ایمان به خدا و باور به مردم این مسیر محکم‌تر از همیشه تداوم خواهد یافت.

نظر شما:

security code