اجازه ندهیم تالاب انزلی، دریاچه ارومیه شود

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به وضعیت نابسامان تالاب انزلی تاکید کرد: شاهد مرگ تدریجی این تالاب هستیم، اجازه ندهیم تالاب انزلی دریاچه ارومیه بشود.

به گزارش پایگاه خبری کلاننشهر و به نقل از ایسنا، سید کاظم دلخوش در تذکر شفاهی در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه مجلس بیان کرد: وزیر کشاورزی انسان خوبی است اما بخشی از مشکلات کشاورزی ما بر زمین مانده است، کارگران ابریشم حقوق خود را دریافت نکرده اند با وجود اینکه ما چندین بار مکاتبه کرده و وزیر را به منطقه آوردیم. لازم است هیات رییسه مجلس دستور رسیدگی به حقوق این زحمتکشان را صادر کند. 

وی افزود: موضوع بعدی بحث آتش نشانان زحمت کش است، ما طرحی را در این خصوص تهیه کردیم، این طرح هم مربوط به آتش نشانان و هم مربوط به پاکروبان است، هیچ فردی حادثه آتش نشانان تهران را فراموش نمی کند، وزیر کشور باید در جهت تبدیل وضعیت آتش نشانان در سراسر کشور اقدام لازم را انجام دهد. 

دلخوش ادامه داد: وزیر نیرو توجه کند که ما در استان های شمالی زندگی می کنیم، اما دریغ از آب شرب برای روستاها، وزارت نیرو و اداره کل استان به وظایف خود عمل کنند، کشاورزان حاشیه تالاب انزلی دچار مشکل هستند، وزارت کشاورزی و سازمان منابع طبیعی با توجه به طرح کاداستر مصوب مجلس وضعیت این موضوع را روشن کنند؛ همچنین جلوگیری از واردات بی رویه برنج موضوع دیگری است که باید مورد توجه باشد.

نماینده صومعه سرا در تذکری به رییس جمهور بیان کرد: ما چندین بار مکاتبه کردیم، شاهد مرگ تدریجی تالاب انزلی که بخشی از آن در صومعه سرا واقع شده است هستیم، اجازه ندهیم این تالاب به مانند دریاچه ارومیه شود.