رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان از پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت ۲ واحد پزشکی غیرمجاز در شهرستان رشت خبر داد.

پلمب ۲ واحد پزشکی غیرمجاز در محدوده فلکه رازی رشت

کلانشهر: سرهنگ علی حیدرخواه، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: مأموران این اداره به همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته، ۲ مؤسسه پزشکی غیرمجاز و متخلف را در منطقه فلکه رازی شهرستان رشت شناسایی کردند.

او از پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت این مؤسسات که متصدیان آن‌ها اقدام به ارائه خدمات پزشکی به صورت غیرمجاز می‌کردند، خبر داد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان تصریح کرد: در این رابطه متخلفان ۳۰ و ۳۴ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیزات حکومتی معرفی شدند.

سرهنگ حیدرخواه گفت: پلیس با افراد سودجو که سلامتی مردم را به خطر بیندازند، برخورد قانونی می‌کند.

او از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک مشابه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سید رشید میرفلاح، مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: این موسسه پزشکی به علت حضور نداشتن پزشک و ارائه خدمات توسط افراد بدون صلاحیت، پلمب و پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

او از شهروندان گیلانی خواست؛ در صورت مراجعه به مراکز درمانی بدون پروانه و یا افراد مشکوک نسبت به اطلاع موضوع از طریق سامانه ۱۹۰ و یا مراجعه حضوری به اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه اقدام کنند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین ابراز امیدواری کرد؛ با آگاهی و همکاری مردم استان با دانشگاه و گزارش دهی به موقع در برخورد با افراد بدون صلاحیت در حیطه بهداشت و درمان، توقف فعالیت این دسته از افراد پزشک نما و غیر متخصص در استان را شاهد باشیم.