مدیرکل منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

آغاز کاشت ۳۲ میلیون درخت در گیلان


۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۱۹:۴۸ | کد خبر: ۳۱۶۷۹ چاپ

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با اشاره به تعهد کاشت هشت میلیون اصله نهال در استان طی سال آینده، خاطرنشان کرد: سهم گیلان از کاشت یک میلیارد درخت، ۳۲ میلیون است.

آغاز کاشت ۳۲ میلیون درخت در گیلان
کلانشهر: سرخوش کرم زاده امروز، ۲۵ بهمن ماه در حاشیه کارگاه آموزشی چگونگی اجرای بهینه سیاست های اجرایی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در بخش مراتع، به پروژه ملی و بسیار مهم نهالکاری در کشور اشاره کرد و گفت: با دستور رئیس جمهور و معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور طی چهار سال در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه استان گیلان همگام با همه استان ها به اجرای تعهدات خود خواهد پرداخت، افزود: سهم گیلان از این یک میلیارد درخت، ۳۲ میلیون است که از هفته منابع طبیعی امسال آغاز و طی چهار سال کاشته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به تعهد کاشت هشت میلیون اصله نهال در استان طی سال آینده، خاطرنشان کرد: این ظرفیت کاملا در گیلان وجود دارد، زیرا از مهمترین نعمت های الهی یعنی آب و خاک برخوردار هستیم.

کرم زاده، با بیان اینکه ۹ نهالستان دولتی استان ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون اصله نهال را دارند، تاکید کرد: این نهالستان ها هم اکنون با ظرفیت ۲.۵ میلیون اصله نهال در حال بهره برداری هستند که در راستای پروژه ملی مذکور، باید افزایش یابد؛ همچنین ۵.۵ میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی شامل صنوبرکاری و زراعت چوب تولید می شود.

وی از روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان ها خواست فرمانداران و بخشداران و دهیاران و ائمه جمعه را با طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال آشنا کنند، زیرا این طرح با اذن رهبر معظم انقلاب در دستور کار جدی دولت است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان هدف از کاشت یک میلیارد درخت را مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها دانست و بیان کرد: یکی از روش های مقابله با آلاینده ها و ترسیب کربن، نهالکاری و گسترش فضای سبز است.

وی کاشت یک میلیارد درخت را یک پروژه بین المللی دانست و متذکر شد: بسیاری از کشورها نهالکاری را آغاز کردند و امیدواریم بتوانیم الگوی مناسبی را ارائه کنیم.

نظر شما:

security code