دور سوم مسابقات شطرنج بین المللی دریای کاسپین جام رشت، با صدرنشینی شطرنجبازان ایرانی و شطرنجبازی از هندوستان پیگیری شد.

 صدرنشینی شطرنج بازان ایرانی در جام دریای کاسپین
کلانشهر: در پایان دور سوم این مسابقات، آراد نظری، آرش طاهباز، علی راستبد، آریا امیدی و آبتین عطاخانی همگی از ایران به همراه موهان کوشاگرا شطرنج باز هندی با غلبه برابر حریفان خود با کسب ۳ امتیاز در صدر جدول گروه A این مسابقات قرار گرفتند.
در مهم‌ترین بازی‌های برگزار شده دور سوم این رقابت‌ها و در جدول A که شطرنج بازان دارای رتبه بین المللی بالای ۱۸۰۰ حضور دارند، آذر میرزایوف استاد بزرگ شطرنج جهموری آذربایجان برابر گارگ آرادهیا از هندوستان به نتیجه مساوی دست یافت و موهان کوشاگرا از هندوستان موفق شد حسن مهدی از بنگلادش را شکست دهد.
همچنین آراد نظری مقابل پویا اوریاد، آرش طاهباز مقابل میلاد سالار و علی راستبد برابر آرتین مرادپور به برتری رسیدند، آریا امیدی موفق شد بریلی آرلانو از فیلیپین را مغلوب کند و آبتین عطاخانی نیز توانست آرتاک علی‌خانیان از ارمنستان را شکست دهد.
در رقابت‌های جدول گروه دوم نیز که شطرنج بازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ حضور دارند، امیرحسین علیزاده، بهراد باقری، علی موسیوند و کارن امینی با برتری برابر حریفان خود با کسب ۴ امتیاز در پایان دور چهارم در صدر جدول قرار گرفتند.
همچنین در رقابت‌های جدول گروه سوم که شطرنج بازان رده سنی زیر ۱۴ سال حضور دارند، در پایان دور چهارم، امیرحسین قوتی، پارسا طاهری، سپهر محمدزاده، امیرعلی ملک نژاد، آرش پترودی و رامتین ریسمانچی موفق به شکست حریفان خود شدند و با کسب ۴ امتیاز در صدر جدل قرار گرفتند.
نوزدهمین دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج دریای کاسپین جام رشت از عصر یکشنبه با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شد که این مسابقات به مدت ۹ روز ادامه خواهد یافت.
شطرنج بازان خارجی حاضر در این مسابقات از کشور‌های اتریش، نیجریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، هندوستان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان حضور دارند.
این مسابقات در ۳ جدول پیگری می‌شود که جدول اول که معروف به جدول A و اساتید است، شطرنج بازانی که دارای رتبه بین المللی بالای ۱۸۰۰ هستند حضور یافته و با هم رقابت می‌کنند. در جدول دوم B شطرنج بازان دارای رتبه بین المللی زیر ۱۸۰۰ و در جدول C شطرنجبازان رده سنی نوجوان با هم رقابت خواهند کرد.
در مجموع رقابت‌های ۳ جدول و همچنین رقابت‌های شطرنج سریع نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به نفرات برتر شطرنجبازان این دوره از مسابقات در جداول مختلف اهدا خواهد شد.

نظر شما:

security code