استاندار گیلان با بیان اینکه کارفرمایان سهم بسزایی در تولید و رونق اقتصادی استان دارند و با همه مشکلات و تنگناهای موجود کار و تلاش می‌کنند، گفت: نباید مانعی در مسیر فعالیت آنها باشد و همه دستگاه های در تسهیل شرایط و رفع موانع تولید باید همت کنند.

نباید مانعی بر سر راه فعالیت کارفرمایان باشد
کلانشهر: اسدالله عباسی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از کارفرمایان برتر گیلان در رشت با اشاره به نقش بسزای کارفرمایان در اشتغال‌زایی اظهار کرد: معتقدم جوانی که به کار و اشتغال و تولید مشغول می‌شود، کانون خانواده اش منسجم تر و گرم شده و جامعه به سمت نشاط و پویایی حرکت می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان کارفرمایان را موتور حرکت توسعه اقتصادی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: باید با اندیشه و تفکر، راهبری و مدیریت بخش تولید را به سرانجام مطلوب برسانند از این‌رو نقش مهمی در اقتصاد، اشتغال و توسعه جامعه دارند.

وی با بیان اینکه تبدیل سرمایه به تولید؛ هنر کارفرمایان است، اضافه کرد: این هنر کارفرماست که از ظرفیت و نبوغ خود استفاده کرده و آن را در مدار تولید قرار دهد، مدیریت بخش اقتصادی به دست کارفرمایان است از این رو باید موانع بر سر راه کارفرمایان را برداریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه از اهمیت کار کارفرمایان، امنیت و تضمین سرمایه مطلع هستم، اظهار کرد: همه مدیران و دست اندرکاران موظفند به این بخش توجه کنند، نباید صنعت را به حال خود رها کنیم و باید نسبت به همه مسائل زنان حساس بوده و اقدام و پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما متمرکز بر مطالبه به حق کارفرمایان است و نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، اضافه کرد: اگر کارفرمایی مساله و مشکلی داشته باشد اما برای رسیدگی به آن معطل ومنتظر بماند آن مدیر و رئیس مربوطه باید پاسخگو باشد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۳۱۵ عرصه در استان برای سرمایه گذاری در فعالیت های مختلف اعم از کشاورزی، بوم گردی و گردشگری شناسایی شده است، افزود: تاکنون ۲۱۹ مجوز بی‌نام سرمایه گذاری صادر شده در این ارتباط پنجره واحد سرمایه‌گذاری شکل گرفت که در این راستا سرمایه گذاران بدون تشریفات و بوروکراسی می توانند در این بخش ورود کنند.

نماینده عالی دولت در ادامه این آیین با اشاره به شعار سال با عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین خاطرنشان کرد: وظیفه همه ماست که شعار طرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب را باید به صورت عملی به اثبات برسانیم.

وی اظهار کرد: طی ۲ دهه اخیر تمامی شعارهای سال با محوریت مباحث اقتصادی بوده از این‌رو باید با تمام توان تلاش کنیم تا بخش‌های مورد هدف از جمله تولید را ارتقا داده و این شعارها را جامع عمل بپوشانیم.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های داخلی کشور در بخش‌های مختلف اعم از منابع انسانی و نخبگان دانشگاهی اظهار کرد: تمام تلاشمان اتکا به توان داخلی و کاهش وابستگی‌ها به دنیا است و استفاده از این ظرفیت و توان بسیار کلیدی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به چین خاطر نشان کرد: طی ۲ و سه دهه اخیر به ویژه دهه ۹۰ که بیشتر به اروپا و آمریکا تکیه کردیم و سرنوشت را به برجام گره زده بودیم با کشور چین آنطور که باید ارتباطی نداشتیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به نگاهی که نظام جمهوری اسلامی نسبت به مباحث توسعه اقتصادی و فرهنگی و سایر موارد دارد در بخش ارتباط چین و روسیه، می‌توانیم آینده بسیار روشنی را داشته باشیم و گِره‌ها را باز کنیم.

وی با اشاره به موقعیت کریدور شمال - جنوب و با بیان اینکه دروازه تعامل تجاری و اقتصادی ایران و روسیه از کریدور شمال- جنوب، بندر کاسپین و خط آهن رشت - کاسپین می‌گذرد، اظهار کرد: بر اساس قولی که داده شد، خط راه آهن رشت به کاسپین تا بهار سال آینده باید به ما تحویل داده شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: خط راه آهن رشت به آستارا نیز اجرایی خواهد شد، مقدمات آماده است که هفته‌های آینده آغاز می‌شود که به این ترتیب رشت ترانزیت کالاها در دنیا و دروازه اقتصاد و تجارت خواهد شد.

جشنواره سراسری کارفرمایان برتر همسو با رویکردهای سازمان تامین اجتماعی در راستای تقویت ارتباط با شرکای اجتماعی، تلطیف فضای کارفرمایان و تقویت اعتماد ۲سویه در کنار برنامه‌های آموزشی اعم از دوره‌های رابطین بیمه‌ای و مشاوره‌های کارگاهی برای این مجموعه ها در طول سال به روال سال‌های گذشته برگزار شد که طی آن ۱۱۰ کارفرمای برتر در حوزه تامین اجتماعی گیلان با شاخص‌های بیمه‌ای انتخاب شدند.

از مجموع ۱۱۰ کارفرمای برتر در استان گیلان، ۱۰۰ کارفرمای برگزیده شهرستانی و ۱۰ نفر برتر استانی شدند که برگزیدگان استانی امروز "چهارشنبه" با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان تجلیل شدند.

طبق آمارها، در زمان حاضر، ۴۶۷ هزار بیمه شده اصلی و ۱۷۵ هزار مستمری بگیر در گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنها بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از خدمات این بیمه بهره‌مند هستند.

هم‌اکنون افزون بر ۷۵ هزار کارفرما در شعب تامین اجتماعی استان گیلان دارای پرونده هستند و از این تعداد نزدیک ۴۰ هزار کارفرما دارای بیمه شده و لیست حق بیمه هستند.