مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه افزون بر نیمی از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار تا آذرماه امسال یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۸۵۶ نفر از افراد بیمه شده و مستمری بگیر اصلی و تحت تکفل آنان از خدمات این مجموعه بهره می‌برند.

 نیمی از جمعیت گیلان از خدمات تامین اجتماعی بهره می برند
کلانشهر: علی حسین نژاد روز چهارشنبه در آیین تجلیل از کارفرمایان برتر گیلان در رشت اظهار کرد: بیش از ۷۵ هزار کارفرما نیز در شعب تامین اجتماعی استان گیلان دارای پرونده هستند.

وی با اشاره به گستردگی خدمات تامین اجتماعی در بخش‌های مختلف افزود: مخاطبان تامین اجتماعی حتی اگر رضایتمندی نسبی از عملکرد سازمانی داشته باشند، می‌توان ادعا کرد در مسیر قرار گرفته‌ایم و باید آن را تقویت کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به نقش مهم کارفرمایان در تولید و اشتغال اظهار کرد: کارفرمایان و کارگران فعال در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی، موتور محرکه چرخ اقتصاد کشور هستند و نقش مهمی در توسعه و پویایی جامعه دارند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حمایت از بیمه شدگان و تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: تسویه بدهی بانکی، حصول کم‌نظیر مطالبات سازمانی، اجرای بیمه فراگیر خانواده ایرانی، تکمیل و طراحی پروژه‌های درمانی، توسعه خدمات غیرحضوری از ۳۰ به ۴۲ خدمت و توسعه کمی و کیفی خدمات بازنشستگان و ارائه مشاوره روزانه به صورت غیرحضوری از جمله این خدمات است.

رئیس کانون کارفرمایان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه مهم کارفرمایان در توسعه اقتصادی کشور گفت: اینان عاشق تلاش، کوشش و تولید و شیدای وطنشان هستند و برای اشتغالزایی و کارآفرینی همه داشته های خود را به کار بسته اند.

محمدرسول سماکچی با بیان اینکه تامین اجتماعی صندوقی بین نسلی بوده که کارفرمایان، کارگران شاغل و بازنشستگان از شرکای آن هستند، اظهار کرد: کارفرمایان ۲۳ درصد از ۳۰ درصد و کارگران شاغل هفت از ۳۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند ضمن اینکه بازنشستگان ۳۰ تا ۳۵ سال پرداختی داشته و پس انداز کرده و امروز منتظرند تا توجهی به آنان شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید بر این صندوق‌ه نظارت کافی داشته و حمایت کند ضمن اینکه تامین اجتماعی به هیچ وجه ورشکسته نیست و صندوق بسیار خوبی است.

مدیر انجمن مدیران صنایع گیلان نیز در آیین تجلیل از کارفرمایان برتر استان در رشت با اشاره به مشکلات مربوط به افزایش مصرف گاز گفت: در نشست هایی در استان جدولی تعیین و تایید شد و مقرر گرید که صنایع قطعی گاز و تعطیلی داشته باشند و تا مشکل نیروگاه ها در حوزه برق مرتفع شود اما این جدول اجرا نشد.

تطهیری مقدم از استاندار گیلان خواست تا با اهتمام دولت مصوبه‌ای برای استان و استان های مشابه ارائه شود که برای پرداخت حق بیمه و مالیات برای چندماه اخیر (زمستان) توجهی شود و تسهیلاتی ارائه شود.

جشنواره سراسری کارفرمایان برتر همسو با رویکردهای سازمان تامین اجتماعی در راستای تقویت ارتباط با شرکای اجتماعی، تلطیف فضای کارفرمایی و تقویت اعتماد ۲سویه در کنار برنامه‌های آموزشی اعم از دوره‌های رابطین بیمه‌ای و مشاوره‌های کارگاهی برای این مجموعه ها در طول سال به روال سال‌های قبل برگزار شد که طی آن ۱۱۰ کارفرمای برتر در حوزه تامین اجتماعی گیلان با شاخص‌های بیمه‌ای انتخاب شدند.

از مجموع ۱۱۰ کارفرمای برتر در استان گیلان، ۱۰۰ کارفرما شهرستانی و ۱۰ نفر برتر استانی شدند که برگزیدگان استانی امروز "چهارشنبه" با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان تجلیل شدند.

طبق آمارها؛ هم اکنون ۴۶۷ هزار بیمه شده اصلی و ۱۷۵ هزار مستمری بگیر در گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنها بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از خدمات این بیمه بهره‌مند هستند.

هم‌اکنون افزون بر ۷۵ هزار کارفرما در شعب تامین اجتماعی استان گیلان دارای پرونده هستند و از این تعداد نزدیک ۴۰ هزار کارفرما دارای بیمه شده و لیست حق بیمه هستند.

نظر شما:

security code