دور پنجم مسابقات شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت شامگاه چهارشنبه با صدرنشینی سه شطرنجباز هندی به همراه شطرنجبازانی از ایران، ارمنستان و بنگلادش پیگیری شد.

رقابت نزدیک شطرنجبازان ایرانی و هندی در صدر جدول مسابقات بین‌المللی جام رشت
کلانشهر:  در پایان دور پنجم این مسابقات، سیدمحراب خوشکلام شطرنجباز گیلانی به همراه موهان کوشاگرا، هیمال گوسیان و گارگ آرادهیا از هندوستان، هویک هایراپاتیان از ارمنستان و رحمان محمدفهاد از بنگلادش با کسب ۴.۵ امتیاز در صدر جدول گروه A این مسابقات قرار گرفتند.

در مهم‌ترین بازی‌های برگزار شده دور پنجم این رقابت‌ها و در جدول A که شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ حضور دارند، بازی سیدمحراب خوشکلام و آرش طاهباز مساوی شد، هیمال گوسیان از هند موفق شد سیدخلیل موسوی را شکست دهد و هویک هایراپاتیان از ارمنستان برابر آبتین عطاخان به برتری رسید.

همچنین موهان کوشاگرا از هندوستان توانست آرتین اشرف از ایران را مغلوب کند، رحمان محمدفهاد از بنگلادش برابر علی راستبد به برتری دست یافت و گاراگ آرادهیا از هندوستان آراد نظری را شکست داد.

در پایان دور ششم رقابت‌های جدول گروه دوم نیز که شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ حضور دارند، علی موسیوند با کسب ۶ امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار دارد، هیراد صابری با ۵.۵ امتیاز دوم است، بهراد باقری، سیدکسری هاشمی زاده، مانی طاهری و محمدجواد ذوالفقاری نیز با پنج امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

همچنین در رقابت‌های جدول گروه سوم که شطرنجبازان رده سنی زیر ۱۴ سال حضور دارند، در پایان دور ششم امیرحسین قوتی و رامتین ریسمان‌چی موفق به شکست حریفان خود شدند و با کسب ۶ امتیاز در صدر جدل قرار گرفتند، مارتیا فرامرزی با ۵.۵ امتیاز در تعقیب صدرنشینان است، پارسا طاهری، امیرعلی ملک‌نژاد و سپهر محمدزاده با کسب پنج امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت از عصر یکشنبه با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شد که این مسابقات به مدت ۹ روز ادامه خواهد یافت.

شطرنجبازان خارجی حاضر در این مسابقات از کشورهای اتریش، نیجریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، هندوستان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان حضور یافته‌اند.

نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام رشت در سه جدول پیگری می‌شود که جدول اول که معروف به جدول A و اساتید است، شطرنجبازانی که دارای رتبه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ هستند حضور یافته و با هم رقابت می‌کنند. در جدول دوم (B) شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ و در جدول سوم شطرنجبازان رده سنی نوجوان با هم به رقابت می پردازند.

در مجموع رقابت‌های سه جدول و همچنین شطرنج سریع نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به نفرات برتر شطرنجبازان این دوره از مسابقات در جداول مختلف اهداء خواهد شد.