مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان،با بیان اینکه طی ۱۱ ماهه امسال چهارمین استان پرتردد کشور بودیم،گفت: ۳۲ درصد افزایش ورود خودرو به گیلان را شاهد هستیم.

گیلان چهارمین استان پرتردد کشور/ تردد ۳۶ میلیون خودرو طی امسال
کلانشهر: غلامعلی نیک فهم، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان، اظهار کرد: طبق آمار دریافتی از ۵۲ دستگاه ترددشمار استان گیلان، از اول فرودین لغایت ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، شاهد تردد ۳۶ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۲۳ دستگاه وسیله نقلیه بودیم.

وی از ورود ۱۸ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۶۵۱ دستگاه وسیله نقلیه به استان خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت ۱۸ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۷۲ دستگاه وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از افزایش ۳۲ درصدی ورود به استان و ۳۲ درصدی خروج از استان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد و عنوان کرد: در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته نیز شاهد افزایش ۵۰ درصدی در ورود و افزایش ۵۱ درصدی در خروج از استان هستیم.

نیک فهم،بیشترین میزان ورودی به استان را از طریق محور آزادراه قزوین - رشت با تعداد هفت میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۳۶ دستگاه وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر - چابکسر با شش میلیون و ۵۵۵ هزار و ۴۳۲ دستگاه وسیه نقلیه دانست و یادآور شد: همچنین بیشترین میزان خروجی استان نیز از طریق محور آزادراه رشت - قزوین با تعداد هفت میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۲۰ دستگاه وسیله نقلیه بوده است.

وی گیلان را دارای شش محور مواصلاتی اصلی دانست و خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماهه امسال استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۵۸۰ دستگاه وسیله نقلیه، چهارمین استان پرتردد کشور بوده است.