گیلان سرد و بارانی می‌شود


۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - ۱۵:۲۳ | کد خبر: ۳۱۹۶۹ چاپ

استان گیلان پس از چند روز گرما و وزش بادهای گرم جنوبی از عصر امروز "پنجشنبه" سرد و بارانی می‌شود.

گیلان سرد و بارانی می‌شود
کلانشهر:کارشناس هواشناسی گیلان درباره نفوذ سامانه بارشی و صدور هشدار زرد برای استان گفت: شمالی‌شدن جریانات، نفوذ تدریجی سامانه بارشی و روند کاهش دما از عصر امروز تا فردا جمعه برای گیلان پیش‌بینی شده‌است.

رضا باقری روز پنجشنبه اظهار کرد: در این مدت شاهد افزایش ابر، مه‌آلودگی هوا، بارندگی گاه شدید و همراه با وزش باد خواهیم بود و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف پیش بینی شده که البته شدید نیست.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی و سرد از عصر فردا "جمعه" در گیلان ضعیف می‌شود، خاطر نشان کرد: در این مدت دما در مناطق مختلف استان بین چهار تا هشت درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی گیلان درباره بیشینه و کمینه دمای هوای استان عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته حیران با سه درجه بالای صفر کمترین و سیاهکل با ۲۴ درجه بیشترین دمای هوای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی دمای فعلی رشت را ۱۱ درجه و رطوبت را ۸۵ درصد عنوان کرد و افزود: ارتفاع موج امروز از ۲۰ سانتیمتر به یک متر و ۲۰ سانتی متر افرایش می‌یابد و فردا جمعه نیز به یک‌متر و ۸۰ سانتی‌متر خواهد رسید از این‌رو فعالیت برای دریانوردی نامناسب است.

هوای استان امروز "پنجشنبه" کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد در برخی مناطق شدید توام با مه‌آلودگی و عصر و شب نیز همراه با باران‌های رگباری و احتمال رعد و برق است و از اواخر وقت امروز در دامنه ها بارش برف خواهیم داشت و فردا نیز هوا ابری، مه آلود با کاهش نسبی دما و وزش باد و احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده که اواخر شب ناپایداری بیشتر و در ارتفاعات و دامنه‌ها یخبندان خواهد بود.

طی هفته جاری هوای استان گیلان آفتابی و همراه با وزش باد گرم بود، سرعت وزش باد شدید طی این مدت در برخی ساعات بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود که در کنار برخی سهل انگاری ها موجب بروز حریق‌های سطحی در اراضی جنگلی شهرستان‌های سیاهکل، ماسال، تالش و رشت شد.