فدراسیون فوتبال قرار است درباره انتخاب سرمربی تیم ملی تا ۱۰ اسفند به جمع‌بندی برسد و شنیده می‌شود گزینه‌های جدیدی به فهرست مربیان مورد نظر داخلی و خارجی اضافه شده است.

آخرین اخبار از انتخاب سرمربی تیم ملی؛ رونمایی از گزینه‌های جدید

کلانشهر: فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال به روزهای آخر رسیده و آن طور که مسئولان فدراسیون فوتبال وعده داده‌اند، قرار است حداکثر تا نیمه اسفند از جانشین کارلوس کی‌روش رونمایی شود تا تیم ملی با سرمربی جدید برای برگزاری دو بازی تدارکاتی در فیفادی فروردین در تهران(مقابل روسیه و عراق) آماه شود.

 

آخرین خبرها از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی حاکی از آن است که مذاکره با گزینه‌های داخلی و خارجی ادامه دارد. بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته در فدراسیون فوتبال، قرار است تا ۷ اسفند جمع‌بندی درباره گزینه های داخلی صورت بگیرد.

 

در این بین امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، حسین فرکی و مهدی تارتار مربیان ایرانی هستند که فدراسیون فوتبال از آنها برنامه خواسته و در صورت به توافق نرسیدن با یکی از این گزینه‌ها، احتمال اضافه شدن افراد دیگری هم به لیست وجود دارد.

 

در فاز دوم انتخاب سرمربی تیم ملی، از ۷ تا ۱۰ اسفند قرار است جمع‌بندی درباره گزینه‌های خارجی صورت بگیرد. در انتخاب مربی خارجی در حال حاضر، گزینه‌‎هایی که در ایران مشغول به کار هستند در اولویت قرار دارند و فدراسیون فوتبال از ژوزه مواریس، ریکاردو ساپینتو و پاکو خمس به ترتیب سرمربیان خارجی سپاهان، استقلال و تراکتور نیز برنامه خواسته و با آنها نیز صحبت شده است.

 

در صورت به توافق نرسیدن با این گزینه‌ها، مذاکره با گزینه‌‎هایی دیگری که در ایران حضور ندارند نیز آغاز خواهد شد. با این حال اولویت فدراسیون در صورت انتخاب یک مربی خارجی، مربی‌ای است که در ایران کار و از فوتبال کشورمان شناخت پیدا کرده است.

 

قرار است ۱۰ اسفند، مهدی تاج، رئیس فدراسیون نتیجه جمع‌بندی درباره مذاکره با مربیان داخلی و خارجی را در اختیار هئیت رئیسه قرار دهد تا پس از بررسی در اولین جلسه از سرمربی جدید تیم ملی رونمایی شود.