صلح فلسطین با اسرائیل ؟

محمود عباس با آنگلا مرکل دیدار کرد


۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۱۲:۴۴ | کد خبر: ۳۲۰۴ چاپ
محمود عباس با آنگلا مرکل دیدار کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به آلمان سفر کرده است، با آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفر به آلمان با صدر اعظم این کشور دیدار و گفتگو کرد.

مرکل در کنفرانس خبری مشترک با عباس پس از این دیدار بر ادامه حمایت کشورش از راهکار تشکیل دو کشور به منظور حل منازعه فلسطینی اسرائیلی تاکید کرد.

وی افزود که هرگونه توافق سیاسی بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی باید متضمن صلح و امنیت برای هر دو طرف باشد و این تنها از طریق راهکار تشکیل دو کشور محقق خواهد شد.

آنگلا مرکل خاطرنشان کرد که برخورداری از شکوفایی و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی حق فلسطینیان است.

مرکل با بیان اینکه کشورش به تلاش‌های خود در راستای تحقق راهکار تشکیل دو کشور ادامه می‌دهد، عنوان کرد که البته این راهی سخت و دشوار است.

از سوی دیگر، محمود عباس نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های آلمان از ملت فلسطین، مواضع دولت آمریکا در قبال فلسطین را مورد انتقاد قرار داد و گفت واشنگتن به پیشبرد صلح و سازش در منطقه کمک نمی‌کند و مسائلی همچون قدس، آوارگان، مرزها و شهرک‌سازی را از میز مذاکرات حذف کرده است.

عباس کشورهای اروپایی حامی راهکار تشکیل دو کشور را به شناسایی کشور مستقل فلسطین فراخواند و گفت این به هیچ وجه با مذاکرات سازش منافاتی ندارد، بلکه زمینه را هم برای پیشبرد آن فراهم می‌کند و از حق تعیین سرنوشت ملت‌ها حمایت می‌کند.