رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی گفت: در نظرسنجی‌های رسیده به فدراسیون، مردم رای به انتخاب مربی خارجی داده‌اند.

تاج: مردم رای به مربی خارجی برای تیم ملی داده‌اند/ سانچز یکی از گزینه‌هاست

کلانشهر: مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره انصراف مربیان داخلی مورد نظر فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی، اظهار داشت: فدراسیون در نظر دارد از بهترین ظرفیت‌ها استفاده کند و به همین خاطر از مربیان توانا که می‌توانستند سرمربیگری تیم ملی را به عهده بگیرند، دعوت شد. اگر برخی سرمربیان خودشان را آماده نمی‌بینند، فدراسیون حتماً از دیگر مربیان استفاده خواهد کرد. البته در نظرسنجی چیزی که به فدراسیون رسیده بود، رفتن مردم به سمت گزینه خارجی بود. در کشورمان مربیان خوبی داریم که اگر انتخاب نشوند از خارجی‌ها استفاده می‌کنیم.

 

تاج در ادامه درباره جلسه با محمد مخبر معاون رئیس جمهور هم اظهار داشت: معتقدم که باید از همه ظرفیت‌ها از جمله دولت استفاده شود. درخواست‌کننده جلسه با مخبر ما بودیم و دنبال این موضوع هستیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه چه زمانی سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر به گزینه‌ای رسیده بودیم اعلام می‌کردیم. اگر همین امروز اردوی تیم ملی را تشکیل دهیم بازیکنی نمی‌توانیم در اختیار تیم ملی قرار دهیم. لیگ را در پیش داریم و ملی‌پوشان تنها در فیفادی می‌توانند به تیم ملی ملحق شوند. در فیفادی دو بازی تدارکاتی در فروردین ماه سال آینده خواهیم داشت. اردوی تیم ملی از ۲۸ اسفند سال جاری آغاز می‌شود و حتماً تا قبل از آن سرمربی تیم ملی معرفی خواهد شد.

 

تاج درباره حضور فلیکس سانچز در بین گزینه‌های خارجی هم گفت: گزینه‌های ایرانی همین‌هایی بودند که اعلام شد و یکی دو نفر دیگر نیز پیشنهاد شده‌اند. فوتبالی‌ها ظرفیت کشور را می‌دانند و در مورد مربی خارجی، اما گزینه‌هایی هستند که یکی از آنها سرمربی پیشین قطر (فیلکس سانچز) است. سعی می‌کنیم از بهترین گزینه برای تیم ملی استفاده کنیم.

 

وی در ادامه درباره اینکه با گران شدن دلار نگران جذب مربی خارجی نیست، تصریح کرد: مربی خارجی بیاوریم و نتوانیم پول بدهیم به مشکل می‌خوریم. برای انتخاب سرمربی خارجی دو مشکل داریم؛ یکی انتقال پول است، مثل پرونده ویلموتس که نتوانستیم پول او را انتقال دهیم، بنابراین نمی‌خواهیم پرونده جدیدی تشکیل شود. اگر دو ماه پول مربی را ندهیم می‌توانند طبق قوانین فیفا یک طرفه قراردادشان را فسخ کنند.

 

تاج افزود: هر کسی در کشوری قراردادی ببندد که مغایر با فیفا باشد، فیفا از قوانین خودش برای جریمه کردن استفاده می‌کند، مثل ماجرای استراماچونی، کالدرون، برانکو و ویلموتس. آنها از این بند استفاده و قراردادشان را فسخ کردند. ما نمی‌خواهیم دچار این مشکل شویم و از طرف دولت و خودمان قصد داریم مطمئن شویم که مشکلی پیش نیاید. اگر این اتفاق نیفتد سراغ گزینه داخلی می‌رویم.