در آستانه عید نوروز اعلام شد؛

برخورد با فروشندگان گونه های گیاهی و جانوری وحشی در گیلان/عکس


۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۲۰:۳۶ | کد خبر: ۳۲۱۱۱ چاپ

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در آستانه فرا رسیدن نوروز هشدار داد.

برخورد با فروشندگان گونه های گیاهی و جانوری وحشی در گیلان/عکس
 کلانشهر: به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، گفت: با فرارسیدن روز‌های پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

حمزه عشوری افزود: با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، علاوه بر توقیف حیوانات و رهاسازی آن‌ها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان بر مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها به صورت شبانه روزی نظارت دارند.

وی همچنین در خصوص گشت‌های نوروزی یگان حفاظت محیط زیست گیلان افزود: برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در مناطق مختلف استان حضور داشته باشند و به راهنمایی و در صورت نیاز هشدار بپردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و یا سامانه تماس ١۵۴٠ اطلاع رسانی کنند.