مرکز نگهداری و ترک اعتیاد ویژه زنان با ظرفیت 50نفر برای نخستین بار در گیلان راه اندازی شده است.

اولین مرکز ترک اعتیاد زنان در گیلان راه اندازی شد
کلانشهر: مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در مراسم افتتاح این مرکز گفت: بانوانی که دچار اعتیاد به انواع مواد مخدر و آسیب‌های جدی اجتماعی می‌شوند مادران جامعه هستند وبا بهبودی آنان یک خانواده از انواع مشکلات واسیب‌ها نجات خواهد یافت.

رحیم نظری با اشاره به راه اندازی مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر یاری گران زندگی به برای کمک به معتادان افزود: گیلان هشتمین استان است که این مجمع خیرین در ان راه اندازی می‌شود.
وی گفت: با کمک خیران در این مجمع زمینه اشتغال در مراکز ۱۶ ترک اعتیاد، راه اندازی می‌شود و زمینه اشتغال و برگشت به محیط خانواده برای این قشر فراهم می‌شود.
مسئول پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گیلان در این مراسم گفت: مرکز نگهداری و ترک اعتیاد ویژه بانوان با ظرفیت ۵۰ نفر برای نخستین بار در گیلان راه اندازی شده است.
رضا امیدی با بیان اینکه خدمات نگهداری و حرفه آموزی به افراد آسیب دیده ارائه می‌شود افزود: طول درمان معتادین ۳ تا ۶ ماه است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان هم گفت: بلای خانمانسوز اعتیاد متاسفانه دامن گیر جامعه شده و این آسیب اجتماعی بسیاری از خانواده‌ها را تحت شعاع قرار داده است.
حسین مصطفی پور با بیان اینکه خانواده نخستین مکانی است که دچار آسیب جدی می‌شود افزود: اگر برای کاهش اعتیاد در جامعه برنامه ریزی مدون نشود، و این آسیب به حال خود رها شود شاهد افزایش رو به رشد وابستگی به اعتیاد در جامعه خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه همگان است که در این حوزه تلاش کند گفت: همه بایستی پای کار باشند تا شاهد ریشه کن شدن مواد مخدر در استان باشیم. معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان افزود: ایجاد انگیزه برای زندگی دوباره افراد آسیب دیده و امید به آینده از جمله مواردی است که با کمک خانواده‌ها می‌توان انجام داد.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در این مراسم گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۷ هزار مجرم مواد مخدر در سطح استان دستگیر شدند.
سرهنگ علی احمد پور با تاکید بر اینکه پیشگیری در الویت نخست قرار دارد گفت: با اقدامات کیفری به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت.
به گفته‌ی وی، از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴ تن انواع مواد مخدر در گیلان کشف و ضبط شد.