کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای گیلان/ بارش باران تا فردا ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ادامه بارش باران در این استان تا فردا از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای گیلان در این مدت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، محمد دادرس با اشاره به نفوذ سامانه خنک و بارشی از اواخر وقت پنجشنبه به استان گیلان، اظهار کرد: بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ادامه استقرار این سامانه بارشی تا فردا در گیلان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با تقویت این سامانه بارشی از روز گذشته در اکثر مناطق استان گیلان شاهد بارش رگباری باران هستیم، افزود: در این مدت کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا برای استان گیلان پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین مهم‌ترین پدیده‌های جوی برای استان گیلان در این مدت را وزش باد، رعد و برق و مه آلودگی هوا اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش باران در برخی اوقات و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نیست از مسافران و شهروندان گیلانی خواست تا از استقرار و نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی گیلان به شرایط دریای کاسپین نیز اشاره کرد و ادامه داد: ارتفاع موج دریای کاسپین برای امروز و فردا ۵۰ سانتی متر تا یک متر و ۵۰ سانتی متر پیش بینی شده که برای فعالیت‌های گردشگری و شنا نامناسب است.

دادرس با بیان اینکه در حال حاضر بیشینه دمای شهر رشت ۲۸ درجه سانتیگراد و بیشینه رطوبت نیز ۹۵ درصد است، گفت: آسمان شهر رشت نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و گاهی با افزایش ابر بوده و برخی ساعات نیز شاهد رگبار و وزش باد و احتمال رعد و برق خواهیم بود.