خبرِ هوای گیلان را داشته باشید

از کاهش دمای ۸درجه ای آخر هفته تا افزایش دما و باد گرم در هفته آینده


۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۲۱:۴۵ | کد خبر: ۳۲۲۰۱ چاپ

سمانه نگاه، کارشناسی هواشناسی گیلان به کلانشهر توضیح داد:دیلمان در شرق گیلان با یک درجه امروز سردترین نقطه گیلان بود و کمینه دمای صبح امروز ایستگاه فرودگاه رشت هم 4درجه ثبت شد.

اختصاصی کلانشهر: سمانه نگاه کارشناس هواشناسی گیلان درباره وضعیت هوای گیلان گیلان طی امروز تا هفته آینده به کلانشهر گفت:امروز چهارشنبه دهم اسفندماه، شاهد استقرار جو غالبا پایدار در گیلان بودیم و ساکنان اغلب مناطق گیلان با آسمانی آفتابی در ارتفاعات و دامنه ها مواجه بودند. همچنین شاهد وزش باد جنوبی در نواحی جلگه‌ای بودیم و در مناطق ساحلی استان گیلان پدیده مه و کاهش دید را داشتیم.

 نگاه توضیح داد:دیلمان در شرق گیلان با یک درجه امروز سردترین نقطه گیلان بود و کمینه دمای صبح امروز ایستگاه فرودگاه رشت هم 4درجه ثبت شد.

براساس پیش بینی این کارشناس هواشناسی گیلان در گفت و گو با کلانشهر: نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که این جو غالبا پایدار در استان تداوم دارد و تقریبا تا صبح فردا پنج شنبه در ارتفاعات و دامنه‌ها شرایط وزش باد جنوبی و نواحی جلگه‌ای و ساحلی شرایط برای عبور پدیده مه مهیاست.

نگاه افزود:به تدریج از فردا استان تحت تاثیر جریانات کم و بیش ناپایدار قرار می‌گیرد؛ بنابراین جزیانات شمالی در گیلان تقویت می‌شود و کاهش 4 تا 8درجه‌ای هوا را نسبت به امروز شاهد خواهیم بود.

به گفته نگاه:علاوه بر اینکه می توانیم شاهد افزایش ابر و وقوع بارش‌های پراکنده ناشی از این موج ضعیف در گیلان باشیم.

کارشناس هواشناسی گیلان با پیش بینی وضعیت هوای گیلان در هفته‌ی آینده توضیح داد:از روز شنبه به تدریج جریانات جنوبی مجددا در استان شکل می‌گیرد و با تقویت آن تا اواسط هفته آینده انتظار می‌رود که افزایش محسوس دما و وزش باد گرم را در نقاط مختلف گیلان شاهد باشیم.

نگاه تاکید کرد:در خصوص این پدیده حتما هشدارهای لازم در روزهای آینده صادر می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت دریای کاسپین هم گفت:دریا فردا تا حدی با ارتفاع موج همراه می‌شود. بنابراین می‌تواند طی ساعاتی در برخی نواحی ساحلی گیلان برای انجام فعالیت‌های دریایی نامناسب باشد.

تدوین: علیرضا آریا