در آستانه روز جهانی حیات وحش جمعی از دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه گیلان از پرندگان مهاجر در منطقه حفاظت شده سلکه تالاب صومعه سرا بازدید کردند.

سرشماری ۱۰۰ هزار پرنده مهاجر در تالاب انزلی و صومعه سرا
کلانشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در حاشیه این بازدید گفت: در آستانه روز جهانی حیات وحش جمعی از دانشجویان دانشگاه گیلان در پناهگاه حیات وحش سلکه حضور یافتند و در یک کلاس آموزشی و کارگاه پرنده نگاری نیز شرکت کردند.

حمزه عشوری افزود: بر اساس آخرین سرشماری در تالاب انزلی و صومعه سرا یکصدهزارپرنده مهاجر سرشماری شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان کشور‌های عضو سازمان ملل متحد در جهت افزایش آگاهی از وضعیت گیاهان و جانوران هر سال مراسمی برگزار می‌کنند و یکی از موضوعاتی که برای ما و کل جهان اهمیت دارد این است که در طول ۴۰ سال گذشته حدود ۴۰ درصد از جمعیت پرندگان، خزندگان، دوزیستان و ماهیان کاهش یافته است.

حمزه عشوری افزود: ۲ گونه جانوری گربه سانان؛ شیر ایرانی و ببر مازندران؛ در ۱۰۰ سال اخیر منقرض شده اند و در حال حاضر بزرگترین گربه سان ایرانی به نام پلنگ ایرانی نیز در خطر انقراض قرار گرفته و براساس آخرین گزارش صندوق حیات وحش ۴۵ درصد جمعیت مهره داران ایرانی نیز کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: برای حفاظت حیات وحش باید همه مشارکت داشته باشند و حفاظت از حیات وحش تنها به وسیله یک دستگاه امکان پذیر نیست به همین دلیل امسال شعار روز جهانی حیات وحش «مشارکت همگانی برای حفاظت از حیات وحش» است.