آیت الله فلاحتی:

قدرتِ امروز اسلام در سایه تلاش عالمان دین و امامین انقلاب است


۱۴۰۱/۱۲/۱۲ - ۱۸:۲۵ | کد خبر: ۳۲۲۴۲ چاپ

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قدرتی که اسلام امروز به رخ جهانیان می‌کشد در سایه تلاش عالمان دین و امامین انقلاب به‌دست آمده است گفت: جوامع بشری امروز احساس نیاز شدید به معارف توحیدی و شیعه پیدا کرده است.

قدرتِ امروز اسلام در سایه تلاش عالمان دین و امامین انقلاب است

کلانشهر: آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در نشست مشترک نماینده ولی‌فقیه و استاندار گیلان با اعضای مجمع طلاب و فضلای گیلان در قم با بیان اینکه رسالت عالمان دین، رسالت انبیاء الهی بوده و هست، اظهار داشت: انبیاء الهی ماموریت داشتند تا بشریت را از شر شیطان نجات دهند و انسان را به سوی خدا هدایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت حکومت مبتنی بر توحید در رسالت انبیاء تصریح کرد: یکی از وعده‌ها و وظایف همه انبیاء الهی، زندگی بشریت در سایه حکومت الهی بوده است و عالمان دین نیز به‌عنوان امین انبیاء ماموریت یافتند که این مسیر ممتد و مستمر را ادامه دهند.

آیت‌الله فلاحتی، وظیفه عالمان دین در طول تاریخ را خطیرترین وظایف دانست و با بیان اینکه عالمان دین در این مسیر خون دل‌ها خوردند و جان‌ها تقدیم کردند گفت: اولین رسالت عالمان دین در راستای حکومت الهی، پرداختن به خود و تهذیب نفس بوده است تا بتوانند حامل پیام‌ها و رسالت انبیاء الهی باشند و عالمان در طول تاریخ هزار ساله شیعه تا به‌امروز در این عرصه از موفقیت‌های ویژه برخوردار شدند.

امام جمعه رشت دومین رسالت عالمان دین را فراگیری معارف دین خدا به صورت عمیق عنوان کرد و افزود: عالم دین باید تمام توان فکری، روحی و جسمی خود را برای درک عمیق دین و آموزه‌های الهی به‌کار گیرد و در رسالت سوم، آموزه‌های خود را به مردم ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز حکومت مبتنی بر اسلام و فرهنگ شیعه شکل گرفته است و با ورود به جامعه می‌توان این نیاز را کاملاً حس کرد که باید مسلح به سلاح دانشِ امروز بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تاکید کرد: با توجه به تغییرات معادلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی دنیا، جوامع بشری احساس نیاز شدید به معارف توحیدی و شیعه پیدا کرده است و این معارف ناب که برای بشر به یادگار مانده، امروز می‌تواند این تشنگان به معارف الهی را به‌طور کامل اقناع کند.

آیت‌الله فلاحتی گفت: پیامبراکرم(ص) پس از اینکه وارد مدینه‌النبی شدند در همان آغازین روزهای حضورشان در مدینه، حکومت اسلامی تشکیل دادند و پس از بعثت عظیم پیامبر خدا، هیچ بعثتی در طول تاریخ بشر به عظمت بعثت انقلاب اسلامی دارای نورانیت، گستردگی و فراگیری نبوده است.

امام جمعه رشت، مراکز و حوزه‌های دینی و شیعه را زیربنای تمدن نوین اسلامی دانست و با بیان اینکه این همان چیزی است که توانسته جامعه ایرانی را به عنوان جامعه قوی به دنیا نشان دهد گفت: با توجه به بیانات رهبر‌ معظم انقلاب، دنیا با تمام پازل‌ها و نگاه‌هایش در تقابل با ایرانِ قدرتمند و قوی است و این قدرت جامعه ایرانی در سایه کتاب خدا و سنت نبوی به‌دست آمده است.

وی با بیان اینکه قدرتی که اسلام امروز به رخ جهانیان می‌کشد در سایه تلاش عالمان دین و امامین انقلاب به‌دست آمده است افزود: دشمنان هجمه‌های مختلف را در کنار جنگ ترکیبی، ادراکی و شناختی علیه ما به‌کار گرفتند تا نگذارند این حرکت نورانی، جریان‌بخشی کند لذا اسلام در هیچ دوره‌ای مانند این دوره مورد هجمه قرار نگرفته بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بیان کرد: امروز در انگلستان، 2 هزار مرکز شیعه‌شناسی و در اسراییل غاصب صدها مرکز شیعه‌شناسی ایجاد کرده‌اند تا ببینند این پدیده‌ چگونه معادلات جهان را دچار تغییرات کرده است و این مسائل نشان می‌دهد بار رسالت‌مان سنگین است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دشمنان تمام ابزارهایشان را به‌کار گرفته‌اند تا نگذارند انقلاب اسلامی که محصول خون دل خوردن‌های بسیار عالمان دین است به ثمر برسد، اما این انقلاب به ثمر رسید افزود: این عالمان اگر امروز هم بودند تمام هم و غم خود را برای حمایت از نظام به کار می‌گرفتند.

امام جمعه رشت تاکید کرد: نظام اسلامی با هدف احیاء و حفظ کرامت انسان و تشکیل حکومتی مبتنی بر توحید ایجاد شد و تلاش تمام عالمان دین نیز این است که این باورمندی در مردم ایجاد شود و وظایف تبلیغ دین خدا و همه این امورات نشان‌دهنده خطیر بودن وظیفه عالمان دین است.

نظر شما:

security code