برای نخستین بار

آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم در کشور/ ۳۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد


۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۲:۱۹ | کد خبر: ۳۲۲۶ چاپ
آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم در کشور/ ۳۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم بعد از دو دهه در هشت استان، گفت: ۳۰۰ جعبه تخم نوغان بین ۲۵۰ نوغاندار توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، عدیل سروی زرگری شامگاه شنبه در گفتگو با بخش خبری شبکه باران با اینکه پس از دو دهه برای نخستین بار پرورش پاییزه کرم ابریشم آغاز شده است، اظهار کرد: پرورش پاییزه کرم ابریشم در هشت استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ جعبه تخم نوغان تفریخ در این استان‌های توزیع شده است، افزود: ۲۵۰ نوغاندار در پرورش پاییزه کرم ابریشم فعالیت می‌کنند و امیدوار هستند تا ماه آینده پیله تر ابریشم تولید کنند.

سروی زرگری در ادامه با اشاره به تولید ۴۱ درصدی پیله تر ابریشم کشور در گیلان سهم این استان از جعبه‌های تخم نوغان توزیع شده ۱۰۰ جعبه عنوان کرد و گفت: این تعداد جعبه بین ۱۰۰ نوغاندار توزیع شده است.

وی با بیان اینکه امسال هزار و ۴۰۰ تن پیله تر کرم ابریشم در کشور تولید شده است، تصریح کرد: این میزان در مقایسه با ۱۰ سال گذشته بالاترین میزان تولید پیله تر ابریشم بوده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور به افزایش ۴۲ درصدی تولید و دلایل آن اشاره و بیان کرد: افزایش ۵۵ درصدی توزیع تخم نوغان، مشارکت ۲۵ هزار خانوار در ۳۱ استان کشور در این حوزه از دلایل افزایش تولید و رونق این صنعت در کشور است.

نظر شما:

security code