یک مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرده که قیمت گوشت نرخ مصوبی ندارد. حال بررسی بیشتر بازار گوشت نشان می‌دهد که قیمت یک بسته گوشت گرم خورشتی که پیش از این با قیمت 509 هزار تومان کلی جنجال به پا کرده بود، اکنون به 600 هزار تومان نیز رسیده است.

ادامه اوج گیری قیمت گوشت در نبود نرخ های مصوب/گوشت آهو کیلویی 900هزار تومان
ک۷لانشهر: سید احد یوزباشی، مدیرکل حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی، در یک برنامه تلویزیونی درباره قیمت گوشت عنوان کرد: قیمت گوشت به صورت رسمی به ما اعلام نشده و در حال حاضر گوشت نرخ مصوبی ندارد!

نبود قیمت مصوب برای گوشت، منجر به مشاهده قیمت‌های عجیب و غریب در بازار شده است. با اینکه چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی عرضه گوشت با بسته‌بندی خاص را ممنوع کرد، اما همچنان در سایت‌های فروشگاهی شاهد عرضه این نوع محصولات گوشتی هستیم که قیمت‌های آن بسیار عجیب‌و غریب است.

قیمت گوشت گرم خورشتی تا یک هفته گذشته در بسته‌بندی یک کیلوگرمی با قیمت 509 هزار تومان عرضه شده بود که واکنش بسیاری در پی داشت، اما قیمت همین گوشت، امروز با قیمت 570 هزار تا 599 هزار تومان در سایت‌های فروشگاهی آنلاین و فروشگاه‌ها در حال عرضه است.

اما بررسی بازار نشان می‌دهد در حال حاضر گوشت گرم خورشتی یک کیلوگرمی بسته‌بندی بین 470 هزار تا 510 هزار تومان، گوشت گرم راسته گوسفندی بدون استخوان 770 هزار تومان، چرخ کرده گوسفندی 388 هزار تومان، چرخ کرده مخلوط 204 هزار تومان، ماهیچه گوسفندی بسته‌بندی 490 هزار تومان به صورت بسته‌بندی در سایت‌ها فروشگاهی آنلاین و هایپرمارکت‌ها در حال فروش است.

 بر اساس قیمت جدید گوشت، نرخ گوشت ران گوسفندی 173 هزار تومان، ران گوساله 173 هزار تومان، سردست گوساله منجمد 168 هزار تومان، گردن گوسفندی منجمد 153 هزار تومان و راسته گوسفندی 158 هزار تومان است.

فروش گوشت آهو

برخی سایت‌های فروشگاهی آنلاین نیز در اقدامی عجیب دست به فروش گوشت آهو کرده‌اند؛ آنطور که در سایت این فروشگاه آنلاین درج شد این آهوها پرورشی هستند.

قیمت گوشت آهو در بهمن ماه توسط این سایت بین 400 تا 700 هزار تومان بود اما قیمت آن امروز به کیلویی 900 هزار تومان رسیده است.

در این سایت فروشگاهی، قیمت هر کیلو گوشت سردست آهو 875 هزار تومان، فیله آهو 937 هزار تومان، فیله استیک آهو 962 هزار تومان، مغز ران آهو 815 هزار تومان واستیک راسته آهو 892 هزار تومان است.

گوشت وارداتی کیفیت ندارد
در حالی دولت تلاش کرد با واردات گوشت کمی التهاب بازار را کاهش دهد که امروز محمدجواد عسکری، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، از کیفیت گوشت‌های وارداتی انتقاد کرده و گفته است: در حال حاضر گوشت‌های وارداتی بین ۳۰ تا ۴۵ درصد چربی دارند، این موضوع باعث می‌شود کیفیت گوشت به شدت پایین بیاید.

او عنوان کرده است: این موضوع باعث می‌شود کیفیت گوشت به شدت پایین بیاید. طی بازدیدی که از مجموعه فروشگاه‌های توزیع‌کننده داشتیم، متاسفانه شاهد این بودیم که گوشت‌ها از لحاظ کیفیت، وضعیت خوبی ندارند و میزان چربی آن‌ها از حد استاندارد خیلی بالاتر است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم که گوشت‌های وارداتی از نظر کیفیت وضعیت خوبی ندارند. چرا که گوشت باید حداکثر ۱۰ درصد نه  ۴۰ درصد چربی داشته باشد و این مسئله پذیرفتنی نیست. ما این موضوع را به اطلاع وزارت جهاد کشاورزی رسانده‌ایم و به دستگاه‌های نظارتی نیز نامه نوشته‌ایم تا هر چه سریع‌تر موضوع را پیگیری کنند و گزارش دهند.

نظر شما:

security code