طالبان خسته از زندگی اداری و ماشینی

توئیتر و اینترنت پرسرعت تکراری و اعتیادآور شده/ وقت برای جهاد نیست/ حرف زدن با زنان هم سخت!


۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۷:۲۷ | کد خبر: ۳۲۳۶۶ چاپ

برخی از جنگجویان طالبان از ۹ تا ۵ (ساعات کاری) خشمگین هستند و شکایت دارند که با میز کار برای اداره افغانستان به زندگی شهری کشیده شده اند.

 توئیتر و اینترنت پرسرعت تکراری و اعتیادآور شده/ وقت برای جهاد نیست/ حرف زدن با زنان هم سخت!
کلانشهر:  ترافیک، مشکلات اجاره‌بها، گشتن در توییتر در تمام طول روز، و صحبت با زنان - همه اینها بخشی از یک زندگی جدید عجیب برای مردانی است که کابل را فتح کردند.

طالبان پایتخت کشورشان را به تصرف خود درآوردند و قدرت را در سال ۲۰۲۱ به دست گرفتند. آنها در آن زمان قول داده بودند که رویکرد مترقی تری را در مقایسه با زمانی که در اواخر دهه ۱۹۹۰ حکومت می کردند، در پیش بگیرند و گفتند که به زنان آزادی های بیشتری می دهند و با شهروندان آن رفتار منصفانه می کنند.

در عوض، حکومت طالبان به طور مداوم اجازه حضور زنان در مدارس و دانشگاه ها را کاهش داده است و در طول سال گذشته معترضان را به قتل رسانده است. ژنرال بازنشسته آمریکایی جک کین گفت که تحت حاکمیت طالبان، شرایط در افغانستان به آنچه در سال ۲۰۰۱ قبل از حمله آمریکا بود، بازگشته است.

برخی از سربازان طالبان در مواضع ممتاز دولت مستقر شده اند. اما بر اساس گزارشی از صباوون صمیم، یک محقق مستقل، پنج سرباز طالبان که از زندگی روستایی خود به عنوان جنگجویان مقدس دور شده‌اند و اکنون وقت خود را در خودرو سپری می کنند، می‌گویند که از زندگی شهری خسته شده‌اند.

برای عمر منصور، یک فرمانده ۳۲ ساله که به یک مقام بلندپایه دولتی دست یافته است، ترافیک و اجاره دو مورد از بزرگترین مشکلات او در کابل است. او به صمیم گفت: "چیزی که من در مورد کابل دوست ندارم، توقف روزافزون ترافیک آن است. سال گذشته، قابل تحمل بود، اما در چند ماه گذشته، بیشتر و بیشتر ازدحام شده است." عمر منصور ماهانه ۱۸۰ دلار درآمد دارد و گفت که اجاره خانه برای او بسیار زیاد است که بتواند در این سطح از پست نیز خانواده اش را به کابل بیاورد.

عبدالسلام، ۲۶ ساله، دهقانی که چندین بار برای طالبان جنگید، اکنون پست های بازرسی جاده ها را در اختیار دارد و شکایت می کند که احساس می کند رفتار طالبان با جنگجویان بدتر شده است، زیرا سربازان دیگر نیروی انسانی ارزشمندی در زمان صلح نیستند.

او به صمیم می گوید: «در منطقه ما ضرب المثلی هست که پول مثل غل و زنجیر است، حالا اگر شکایت کنیم یا سر کار نیاییم یا قوانین را رعایت نکنیم، حقوق ما را قطع می کنند.

سلام، همراه با چند جنگجوی دیگر طالبان که با آنها مصاحبه شد، احساس کرد که مردم نیز از احترام به آنها دست کشیده اند.

ماجرای تلخ انحراف عمدی آب های مشترک ایران و افغانستان
طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
تکذیب خبر بازداشت مرزبانان در مرز میلک در سیستان و بلوچستان
اختلاف بین مرزبانان ایران و طالبان بر سر یک تریلی و راننده بود

نظر شما:

security code