عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید سیستم‌های ایجاد کالابرگ در سراسر کشور را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کرده تا مردم بتوانند کالاهای اساسی را با قیمت مناسب بخرند.

 مجلس مصوبات خوبی در حوزه یارانه ها داشته است/ مردم تحمل گرانی بیشتر را ندارند
کلانشهر: جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با مهر، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر اینکه دولت مجاز است از محل منابع تبصره ۱۴ به منظور جبران کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین درآمدی ناشی از افزایش قیمت کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۲ علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی در قالب کالابرگ الکترونیک به خانواده‌های مشمول پرداخت کند، اظهار داشت: در این مصوبه آمده به غیر از یارانه نقدی، کالابرگ هم داده شود.

وی متذکر شد: در سال گذشته دولت را موظف کردیم اگر بخواهد ارز ترجیحی را حذف کند، مابه التفاوت آن را از طریق کالابرگ الکترونیک به مردم اختصاص دهد به نحوی که قیمت کالاهای اساسی و دارو به نرخ شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد که همه دیدیم دولت این قانون را آن طور که ما انتظار داشتیم، اجرا نکرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس مصوبات خوبی در بودجه سال آینده به ویژه در حوزه یارانه‌ها داشته است، اما احتمالاً دولت مانند سال گذشته بسیاری از ردیف‌های تبصره ۱۴ را اجرا نکند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید قانون مجلس درباره ارائه کالابرگ را اجرا کند، گفت: امسال این قانون آن طور که ما توقع داشتیم اجرا نشد و توجیه دولت آن بود که ایجاد زیرساخت برای این کار زمان‌بر است. دولت باید سیستم‌های ایجاد کالابرگ در سراسر کشور را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کرده و از کالابرگ الکترونیکی استفاده کند تا مردم بتوانند کالاهای اساسی را با قیمت مناسب خریداری کنند و نباید این کالاها گران به دست مردم برسد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر قیمت کالاهای اساسی به ویژه در آستانه شب عید داشته باشد، تاکید کرد: مردم تحمل گرانی بیشتر را ندارند. ایجاد کالابرگ باز هم در مصوبات بودجه‌ای مجلس تصویب شد و دولت باید این قانون را به طور کامل و دقیق اجرا کند.

وی بیان کرد: این موضوع از این جهت مهم است که کالابرگ، نقدینگی جامعه را کنترل می‌کند و دولت باید در سال آینده به این موضوع و اجرای مصوبه مجلس اهتمام بیشتری داشته باشد. مجلس هم حتماً از ابزارهای نظارتی خود برای اجرای قانون مربوط به اعطای کالابرگ استفاده خواهد کرد.