امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: بارش شدید باران در شهرستان فومن دو حادثه ایجاد کرده که شامل رانش جاده ماسوله و نشست پل ماکلوان است.

عبور وسائل نقلیه سنگین از جاده ماسوله و پل ماکلوان ممنوع است

کلانشهر: امیر مرادی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی پنجشنبه، ۱۸ اسفند ماه، اظهار کرد: شاهد بارش ۹۰ میلیمتری در فومن بودیم.

 

وی با بیان اینکه بارش شدید و حجم بالا طی چند ساعت موجب آب گرفتگی و طغیان رودخانه ماسوله رودخان شد، افزود: بارش شدید باران در شهرستان فومن دو حادثه ایجاد کرده که شامل رانش جاده ماسوله و نشست پل ماکلوان است.

 

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان ابنکه پل ماکلوان در چند نقطه دچار خسارت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت خطرناک بوده و عبور وسائل نقلیه سنگین از جاده ماسوله و پل ماکلوان ممنوع است و تنها خودروهای سواری به صورت یکطرفه امکان عبور دارند.

 

مرادی، از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فومن با حضور مدیران کل دستگاه ها خبر داد و گفت: از مناطق حادثه دیده بازدیدهای لازم به عمل آمد و طی ۴۸ ساعت آینده برآورد خسارت صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه راهداران هم اکنون در حال عملیات بازسازی جاده و پل هستند، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ روز آینده عملیات به اتمام می رسد تا در آستانه عید نوروز، مشکلی در تردد نداشته باشیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران گیلان همچنین به بارش ۴۵ میلیمتری باران در شهرستان رودبار و طغیان رودخانه های شاهرود و قزل اوزن اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم این بارش ها آورد خوبی را برای سد سفیدرود رقم بزند.