از بوق زدن بی دلیل تا دوردور کردن؛

الزامات و جرایم ترافیکی مربوط به چهارشنبه آخر سال


۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۱۵ | کد خبر: ۳۲۵۱۱ چاپ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در خصوص اقدامات انتظامی کنترل ترافیک در چهارشنبه سوری، اظهار داشت: طرح ویژه ترافیکی چهارشنبه آخر سال در بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه به اجرا گذاشته می‌شود.

الزامات و جرایم ترافیکی مربوط به چهارشنبه آخر سال

کلانشهر: امیر طالبی افزود: هدف پلیس از اجرای این طرح برقراری نظم و امنیت ترافیکی و ایمنی عبور و مرور است. پلیس به هیچ وجه مخالف برگزاری مراسمات شاد چهارشنبه‌ آخر سال نیست لیکن اخلال در عبور و مرور و بر هم خوردن امنیت ترافیکی مردم، خط قرمز ماست و پلیس با هرگونه بی‌نظمی ترافیکی برخورد می‌نماید. لذا در جهت جلوگیری از حوادث احتمالی، مواردی به شرح زیر اعلام می‌شود.

 

پلیس با هرگونه حرکات نمایشی مانند لایی کشی، دور دور کردن و راهبندان برخورد می‌نماید و این گونه حرکات جزء تخلفات حادثه ساز و از خطوط قرمز پلیس محسوب می‌شوند.

 

 از طریق مرکز پایش تصویری و با بهره‌گیری از تصاویر دوربین های سطح شهر، ترافیک معابر رصد و در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز و انجام حرکات نمایشی ابتدا از طریق سامانه شماره گذاری با مالک خودروی مختلف تماس گرفته و به وی اخطار داده می‌شود که در صورت تکرار تخلف نسبت به توقیف وسیله وی اقدام می‌شود.

 

پرتاب کردن ترقه و مواد منفجره از خودرو به داخل خیابان ممنوع بوده و پلیس با متخلفان برخورد می‌نماید.

 

پخش آهنگ‌های گوش خراش از سیستم صوتی غیرمجاز خودروها و بوق زدن‌های بیجا که آلودگی صوتی بدنبال دارد ممنوع بوده و رانندگان متخلف برابر قانون اخذ جرائم رانندگی اعمال قانون می‌شوند.

 

با هماهنگی که با مراجع قضایی صورت گرفته خودروهایی که در چهارشنبه آخر سال و بعلت انجام حرکات مخاطره آمیز توقیف می‌شوند تا پایان تعطیلات نوروز در توقیف بسر می‌برند.