در آستانه نوروز ۱۴۰۲ مسیر گردشگری دریایی از بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هنگام راه اندازی شد.

مسیر دریایی بندرعباس به جزیره هنگام راه اندازی شد

کلانشهر: حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: به منظور رفاه حال گردشگران و استفاده بهینه از جاذبه‌های طبیعی جزیره هنگام، مسیر گردشگری دریایی از بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هنگام از ۲۰ اسفند راه اندازی شده است.

او در خصوص نحوه ثبت‌نام گردشگران برای حضور در این جزیره گفت: دوست‌داران طبیعت می‌توانند با مراجعه به سایت www.pgsky.ir و ثبت اطلاعات سفر خود نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

محمدحسینی گفت: تا پیش از این فقط از طریق جزیره قشم امکان سفر به جزیره هنگام وجود داشت و با راه‌اندازی این مسیر دریایی، مسافران و گردشگران می‌توانند از نزدیک از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و ظرفیت‌های گردشگری دریایی جزیره هنگام به ویژه دلفین‌های این جزیره دیدن کنند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های توریستی جزایر زمینه ساز رونق اقتصادی می‌شود، گفت: معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های جزیره هنگام به هموطنان زمینه ساز رونق گردشگری دریایی و گسترده شدن معیشت ساکنان این جزیره کوچک هرمزگان خواهد شد.

جزیره هنگام جزیره‌ای کوچک و دیدنی است که تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی و تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی فاصله دارد.

فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام ماهیگیری است. این جزیره زیبا با نمایی بومی و سنتی، سواحلی کم‌نظیر، دلفین‌های بازیگوش، حیات وحش تماشایی، نخلستان‌های دیدنی، کوه‌های آهکی و بازاری جذاب و سنتی گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.